گزارش العالم از مراسم یادبود شهید رئیسی و همراهانش در دمشق

سه شنبه 8 خرداد 1403 - 17:29

به گزارش خبرنگار العالم، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنها در دمشق برگزار شد.

العالم - سوریه

در اتحادیه نویسندگان عرب واقع در دمشق، جمعی از نخبگان اعم از نویسندگان، روشنفکران و سیاستمداران گرد هم آمدند تا تأکید کنند که میراث شهدا برای خدمت به مسائل منطقه همچنان زنده است.

حسین اکبری سفیر ایران در دمشق به خبرنگار شبکه العالم گفت: «شهیدان سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه به دلیل نقش سیاسی و دیپلماتیک در حمایت از محور مقاومت به ویژه دفاع از غزه از محبوبیت فراوانی در منطقه و همه مجامع بین المللی برخوردار بودند.»

حاضران در مراسم تجلیل از شهدا خاطرنشان کردند که نام این شهیدان در تاریخ ثبت شده و به چهره‌های جاودانه تبدیل شده‌اند و مردم منطقه رویکرد آنها را دنبال خواهند کرد.

محمد حورانی، رئیس اتحادیه نویسندگان عرب به شبکه العالم گفت: «وقتی صحبت از دکتر ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه می شود، در مورد شخصیت هایی صحبت می کنیم که اقدامات متفاوتی در زمینه مقاومت داشتند.»

در این مراسم، برنامه‌های مختلفی به یاد این شهدا که نقش پررنگی در مسائل محور مقاومت مانند سوریه و منطقه داشتند، برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها