پیامدهای نسل کشی در غزه؛

رژیم صهیونیستی در خطر خروج سرمایه‌ بزرگ ترین صندوق ثروت جهان +فیلم

چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 13:47

به دنبال جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، نمایندگان پارلمان و چند سازمان غیر دولتی نروژ خواستار خروج کامل سرمایه‌های این کشور از جمله صندوق ملی ثروت نروژ به عنوان بزرگ ترین صندوق ثروت جهان از این رژیم شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، به دنبال تشدید اعتراض های بین المللی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برای هشتمین ماه پیاپی در غزه، محافل اقتصادی رژیم اشغالگر نگران خروج سرمایه‌های صندوق ملی ثروت نروژ به عنوان بزرگ ترین صندوق ثروت جهان از این رژیم شده‌اند زیرا در این صورت مشکلات اقتصادی این رژیم به دلیل هزینه‌های فزاینده جنگ و رکود بخش های اقتصادی، افزایش خواهند یافت.

صندوق ملی ثروت نروژ که حجم دارایی های آن به یک تریلیون و ششصد میلیون دلار می رسد برای بازنگری در شروط سرمایه گذاری خود در فلسطین اشغالی به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تحت فشار قرار گرفته است.

پیش از این در سال های گذشته، صندوق ملی ثروت نروژ تصمیم‌هایی مبنی بر خروج سرمایه‌اش از شرکت های وابسته به شهرک سازی در کرانه باختری گرفته بود. اما این روزها به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی، فشارهای بیشتری بر این صندوق وارد می آید.

نروژ یکی از منتقدان اصلی تل آویو و حمله رژیم صهیونیستی به غزه است. این کشور یکی از سه کشور اروپایی است که اخیرا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

با اینکه سرمایه‌گذاری صندوق ثروت نروژ در این رژیم چندان قابل توجه نیست اما با توجه به جایگاهی که در سطح بین الملل دارد و ارزش سهام آن در 76 شرکت اسرائیلی سهامی به یک میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد، از اهمیت بسیاری در این رژیم برخوردار است.

شماری از نمایندگان پارلمان و فعالان نروژی این صندوق را برای خروج سرمایه‌های خود از رژیم اشغالگر و شهرک های آن تحت فشار قرار داده‌اند.

ناظران می گویند به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به غزه و در سایه تشدید اعتراضات بین‌المللی به جنایات این رژیم، و متهم شدن سران این رژیم به نسل‌کشی، فشار بر این صندوق افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها