قانونگذار فرانسوی با تاکید بر حمایت از فلسطین: "سمت درست تاریخ" را برگزیدم

قانونگذار فرانسوی با تاکید بر حمایت از فلسطین:
پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 20:33

قانونگذار چپ‌گرای فرانسوی که به دلیل برافراشتن پرچم فلسطین در مجلس این کشور توبیخ شده، گفت: ترجیح می‌دهد در سمت درست تاریخ باشد تا اینکه به قوانین مجلس ملی پایبند باشد.

العالم - اروپا

خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد که مجلس سفلی فرانسه به دلیل به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین به دست سباستین دلوگو (Sebastien Delogu)، نماینده چپگرا و عضو حزب (LFI)، وی را در شدیدترین تنبیه ممکن به مدت ۱۵ روز تعلیق و نیمی از حقوق وی را به مدت ۲ ماه کسر کرد.

در همین حال دلوگو به رویترز گفت: این نخستین بار است که یک پرچم خارجی در مجلس برافراشته می‌شود، اما با توجه به کشتار انسان‌ها در آن سوی دریای مدیترانه، اقدامی مناسب است.

حزب (LFI) مدافع فلسطینی ها بوده و این موضوع را در کانون مبارزات انتخابات ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) پارلمان اروپا قرار داده است.

این حزب برخلاف سایر احزاب، حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل را یک اقدام "تروریستی" توصیف نکرده و اتهام یهودستیزی برخی از منتقدان را رد کرده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ۸ خرداد گفت که برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است اما این کار باید در «زمان مناسبی» انجام شود. مکرون اظهار کرد: هیچ تابویی برای فرانسه وجود ندارد و کاملا آماده‌ام که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسم اما به نظر من، این شناسایی باید در یک زمان مناسب انجام شود.

وی مدعی شد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بر اساس احساسات انجام نمی‌دهد. تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن فلسطین به بحث‌ها در این باره دامن زده است. ۲۷ کشور اتحادیه اروپا اختلافاتی در این باره دارند.

پربیننده ترین خبرها