چرا رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان واهمه دارد؟

چرا رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان واهمه دارد؟
چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 08:46

روزنامه صهیونیستی " هاارتس" فاش کرد اوضاع ارتش این رژیم بر عکس آن چیزی است که رئیس ستاد ارتش در بازدید از جبهه شمالی اراضی اشغالی ادعا کرده است. وی گفته بود تل‌آویو آماده جنگ با حزب‌الله می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

هاارتس به نقل از منابع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: "آتش‌سوزی چند روز گذشته در جولان و الجلیل باعث شده است تا ارتش اسرائیل مواضع خود را در قبال جنگ با لبنان از حمله فراگیر به جنگ احتمالی محدود آن‌هم فقط در جنوب تغییر دهد".

به گفته منابع آگاه، ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد اهداف خود از حمله به لبنان را بر اساس وضعیت کنونی خود پس از گذراندن 8 ماه جنگ در غزه تعریف کند و این به معنای اعتراف ضمنی ارتش به شدت خسارت و تلفات سنگینی است که در جنگ با مقاومت متحمل شده است.

منابع یادشده در ارتش رژیم اشغالگر اذعان کرده‌اند که نگران هستند اسرائیلی‌ها هیچ تصوری از تبعات و پیامدهای هر گونه جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان برای جبهه داخلی خود ندارند. زیرا در حالی که جنگ غزه هنوز در جریان است، حملات موشکی و راکتی حزب‌الله در جنگ نامحدود هم خسارات بسیار سنگینی را متوجه شمال و مرکز فلسطین اشغالی خواهد کرد.

از این‌ها گذشته، منابع صهیونیستی از آن می‌ترسند که در صورت حمله به لبنان، جبهه ایران، یمن و سوریه و عراق، فعال‌تر از چیزی شود که در حال حاضر در جریان است. لذا به ناچار خود را آماده کرده‌اند تا در صورت صدور دستور حمله به لبنان از سوی مقامات سیاسی این رژیم، عملیات محدودی را فقط در جنوب لبنان اجرا کنند.

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلوزیونی رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از واشنگتن برای از سرگیری جنگ در صورتی که حماس به طرح مبادله پایبند نماند، تضمین خواسته است.

این سازمان احتمال توافق با لبنان را بسیار ضعیف ارزیابی کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا هم اوضاع در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی را حساس و ناپایدار توصیف و ادعا کرده است برای مهار اوضاع تلاش می کند.

این وزارت اعلام کرده است که برخی وزرای کابینه صهیونیستی با آتش بس مخالف هستند و بازگرداندن اسرا را اولویت نمی‌دانند.

در این بین " ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر در بازدید از شهرک " کریات شمونه" در مرز لبنان خواستار حمله به لبنان و نابودی کامل حزب‌الله شده است. وی گفته است وقت آن رسیده که کل لبنان را آتش بزنیم.

پربیننده ترین خبرها