مواضع جهاد اسلامی در قبال طرح بایدن + فیلم

پنج‌شنبه 17 خرداد 1403 - 12:13

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی از هر گونه پیشنهادی که در راستای تأمین خواسته های مقاومت فلسطین باشد استقبال کرد. وی پیشنهاد بایدن درباره آتش بس در غزه را مبهم و نیازمند توضیحات بیشتر دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

ابو سامر موسی، در گفتگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم گفت جنبش جهاد اسلامی از هر گونه طرحی برای آتش بس در غزه چنانچه مطابق با خواسته‌های مقاومت فلسطین باشد استقبال می کند.

وی افزود شروط اساسی مقاومت فلسطین در مذاکرات آتش بس در غزه شامل خروج کامل نظامیان اسرائیلی از غزه، بازگشت آوارگان و ورود کمک‌های بشردوستانه و توقف کامل و دائم تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

ابو سامر خاطرنشان کرد که طرح پیشنهادی بایدن درباره آتش بس در باریکه غزه، یک طرح پر ابهام و پر چالش است و نیازمند توضیحات بیشتری دارد لذا جنبش حماس به عنوان نماینده مقاومت فلسطین در این مذاکرات این طرح را به طور دقیق و مفصل مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد که برخی عبارات در این طرح، ابهام دارند مثل وقتی که از عبارت عقب نشینی از مناطق مسکونی صحبت می‌کند.

موسی گفت که گروه‌های مقاومت فلسطین خواستار اسناد کتبی و روشن و دقیق و قابل اعتماد هستند لذا بایدن اگر واقعا در طرح پیشنهادی خود جدی است، باید با ارائه اسناد کتبی و روشن، مراحل اجرای طرح خود را تا رسیدن به آتش بس دائم در باریکه غزه، تبیین کند.

پربیننده ترین خبرها