ده‌ها حمله موشکی و پهپادی از جنوب لبنان به حیفا، الجلیل و جولان اشغالی

ده‌ها حمله موشکی و پهپادی از جنوب لبنان به حیفا، الجلیل و جولان اشغالی
سه شنبه 22 خرداد 1403 - 12:04

منابع آگاه از شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به شهرک‌های شمال اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.

العالم - لبنان

خبرنگار الجزیره اعلام کرد ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و الجلیل علیا شلیک شد. به گفته این خبرنگار، برای نخستین بار از ژانویه آژیرهای هشدار در شهر حیفا به صدا درآمد.

شبکه ۱۲ عبری زبان نوشت سامانه‌های دفاع هوایی در حیفا فعال شدند. این شبکه افزود آژیرهای هشدار در حیفا برای اولین بار از ژانویه به صدا درآمده‌اند. طبق ادعای این شبکه، ۲ پهپاد در آسمان حیفا و ده‌ها مورد موشک نیز در آسمان الجلیل و جولان رهگیری شدند.

ارتش اشغالگر مدعی است هدفی هوایی را بر فراز حیفا رهگیری کرده است.

منابع تأکید کردند آژیرهای هشدار در شهر حیفا، الجلیل علیا و جولان اشغالی سوریه به صدا درآمده است.

براساس گزارش رسانه‌های عبری زبان، شهرک «کفار هنسیه» در الجلیل علیا مستقیما هدف قرار گرفت، همچنین موشکی به شهرک «اییلت هشاحار» در الجلیل علیا اصابت کرد.

طبق این گزارش‌ها، آتش‌سوزی‌هایی در شمال اراضی اشغالی در چندین نقطه به دلیل اصابت ترکش‌های موشک‌های رهگیر رخ داده است. آژیرهای هشدار در شهرک‌هایی به صدا درآمده که تخلیه نشده‌اند.

تیم‌های اطفای حریق در حال خاموش کردن آتش سوزی در چندین نقطه در جنوب جولان و الجلیل علیا به دلیل اصابت موشک‌ها هستند.

رسانه‌های عبری زبان از روزی پرتنش در شمال و شلیک موشک‌ها به مناطق باز در تپه رامیم و المناره و دیگر شهرک‌ها خبر دادند به طوریکه آژیرها تا شرق صفد نیز به صدا درآمدند.

از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها