لحظه به لحظه با 254 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 254 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
يکشنبه 27 خرداد 1403 - 08:00

حملات جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیست علیه غزه و کرانه باختری درحالی امروز (یکشنبه) وارد دویست و پنچاه و چهارمین روز خود شده است که گردان های قسام شاخه نظامی حماس طی عملیات هایی در 24 ساعت گذشته 11 نظامی این رژیم را در روز عرفه به کام مرگ فرستاد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، منابع فلسطینی از کشته شدن 11 نظامی صهیونیست در عملیات‌های گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس طی دیروز و در روز عرفه خبر دادند. 8 نفر از این نظامیان در انفجار یک خودروی زرهی "ببر" در رفح و 2 نظامی هم در کمین قسام در غزه کشته شدند.

یک نظامی نیز که چند روز پیش مجروح شده بود، روز گذشته بر اثر جراحات وارده کشته شد.

انتشار این خبر در حالی است که روز گذشته (شنبه) منابع فلسطینی از انفجار یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر حمله نیروهای مقاومت در جنوب باریکه غزه و کشته شدن ۸ نظامی صهیونیست خبر دادند.

به دنبال انتشار این خبر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز دیروز (شنبه) گزارش دادند که بر اثر اصابت موشک ضدزره به یک خودروی نظامی ارتش این رژیم از نوع «ببر» در جنوب باریکه غزه این خودرو منهدم شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به هلاکت چندین نظامی این رژیم از جمله فرمانده گروهان لشکر مهندسی ۶۰۱ در عملیات صبح دیروز (شنبه) مقاومت در رفح اذعان کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اثر انفجار یک نفربر در جریان درگیری ها در رفح هشت نظامی صهیونیست کشته شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرد که جانشین یک فرمانده گروهان لشکر مهندسی ۶۰۱ این رژیم نیز در میان کشته ها است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد این نفربر زرهی در حال حرکت هدف قرار گرفته و منفجر شده است و نیروهای ارتش دو ساعت بعد توانستند به آن برسند.

در همین حال مرکز اطلاع رسانی فلسطین صبح امروز (یکشنبه) از کشته شدن دو نظامی اسرائیلی در نبردهای شمال باریکه غزه خبر داد.

بنابر این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو افسر تیپ هشتم این رژیم در نبردهای شمال غزه کشته شدند.

جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیست علیه فلسطینیان در حالی ادامه دارد که براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین درغزه که روز شنبه منتشر شد، آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر (15 مهر ماه) تا کنون به 37296 شهید و 85197 مجروح رسیده است.

در همین حال گزارشگر سازمان ملل در واکنش به تداوم جنگ، محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین، خواستار تحریم سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی شد

«میشائیل فخری» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا که بامداد یکشنبه با شبکه الجزیره سخن می‌گفت، تصریح کرد: گرسنگی جاری در غزه یکی از بزرگ‌ترین گرسنگی‌های تاریخ است.

وی تصریح کرد: اسرائیل در اکتبر (مهرماه گذشته) کمپینی برای گرسنه نگه داشتن غزه را اعلام کرده و از آن زمان تاکنون شاهد مرگ کودکان فلسطینی هستیم.
عراقی‌ها نیز اعلام کرده اند که امسال تصمیم گرفته‌اند به جای ذبح دام در عید قربان، هزینه آن را به مردم جنگ‌زده باریکه غزه ارسال کنند و یا در صورت ذبح، گوشت آن را به این باریکه بفرستند.

پایگاه خبری "عربی ۲۱" نوشت: بسیاری در عراق تصمیم گرفته‌اند که در سایه بحران انسانی و جنگ ویرانگر رژیم اشغالگر در غزه، عید قربان امسال قربانی نکنند و هزینه آن را به این باریکه بفرستند.

در همین راستا، مجمع فقهی عراق فتوایی صادر کرد که به موجب آن، عراقی‌ها پول قربانی را برای مردم غزه بفرستند.


گزارش لحظه به لحظه العالم از 254 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:08 |‌ رژیم صهیونیستی بمبارن غزه را پس از چند ساعت آرامش نسبی از سرگرفت

خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد که ارتش صهیونیستی پس از آرامش نسبی چند ساعته، بمباران هوایی و گلوله باران توپخانه ای مناطق مختلف باریکه غزه را از سر گرفت.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در باریکه غزه،‌ دشمن صهیونیستی در یک ساعت گذشته البریج در مرکز غزه را بمباران کرد که به شهادت 7 عضو یک خانواده فلسطینی منجر شد. (جزییات بیشتر)

22:06 |‌ اعتراف ارتش صهیونیستی به کشته شدن 2 نظامی دیگر در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو نظامی دیگر این رژیم در نبردهای جنوب باریکه غزه کشته شدند.

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر با اعلام کشته شدن دو نظامی دیگر این رژیم در نبردهای جنوب باریکه غزه، خاطرنشان کرد: یکی از کشته شدگان گروهبان شالوم مناحیم 21 ساله از بیت ایل از نیروهای گردان مهندسی 601 است که در نبردهای جنوب غزه کشته شده است. (جزییات بیشتر)

19:34 |‌ تصاویری از موشک‌باران شهرهای رژیم اشغالی از سوی نیروهای گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

فیلم

19:11 |‌ شمار شهدای فلسطینی به ۳۷۳۳۷ نفر رسید

بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۷۳۳۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵۲۹۹ نفر رسیده است. (جزییات بیشتر)

18:18 |‌ گزارش العالم از واکنش منابع صهیونیستی به هلاکت 11 نظامی این رژیم

ارتش صهیونیستی اعلام کرد که تعداد کشته شدگانش در جریان نبردهای روز گذشته با مقاومت فلسطین در شمال غزه به 11 نفر رسیده است.

خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین با اشاره به کشته شدن 11 نظامی رژیم صهیونیستی طی دیروز (یکشنبه) در باریکه غز گزارش داد: عملیات موفق نیروهای مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در غزه سیلی جدیدی به ارتش صهیونیستی است که به سیلی هایی که در جنگ غزه از 7 اکتبر گذشته (15 مهر ماه) تا کنون خورده، افزوده شد. (جزییات بیشتر)

16:55 |‌ گزارشی از عملیات های مهلک مقاومت در غزه

گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، ساعاتی پس از تایید کشته شدن 8 نظامی صهیونیست، در یک کمین دیگر در شهر رفح، اعلام کرد که در روز عرفه (دیروز) "11 سرباز اسرائیلی دیگر را در باریکه غزه به هلاکت رسانده است . (جزییات بیشتر)

15:02 |‌ رژیم اشغالگر شادی حداقلی کودکان غزه در عید قربان را از بچه های غزه ربود

رژیم اشغالگر صهیونیستی با بمباران مداوم مناطق مختلف باریکه غزه، اندک شادی عید قربان را هم از فلسطینی‌ها گرفت. (جزییات بیشتر)

14:45 |‌ رهبر یک جنبش فلسطینی: بایدن با فشار برحماس به دنبال فرار رو به جلو است

رهبر جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت: "جو بایدن با تمرکز بر ضرورت پذیرش مقاومت به ویژه حماس، با پیشنهادش در مورد توقف جنگ، می خواهد، از زیر بار مسئولیت خود فرار کند.

(جزییات بیشتر)

1

14:14 |‌ تظاهرات حمایت از فلسطین در آلمان علی رغم ادامه سرکوب ها

1

13:51 |‌ تجمع حمایت از فلسطین مقابل مسجد ایا صوفیه در ترکیه

نمازگزاران بعد از نماز عید قربان با پرپایی تجمع مقابل مسجد ایاصوفیه در ترکیه از غزه و فلسطین حمایت کردند

1

13:16 |‌ اکسیوس: دموکرات های آمریکا به دنبال اقدامی فراتر از بایکوت نتانیاهو هستند!

یک وب‌سایت خبری آمریکایی به نقل از منابعی نوشت: "دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سخنرانی ماه آینده ی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، در کنگره "، در حال بررسی چند گام فراتر از ایده تحریم وبایکوت او هستند. (جزییات بیشتر)

13:12 |‌ باشگاه اسیران فلسطینی:

اشغالگران صهیونیست بیش از 9300 اسیر از جمله 75 زن و حداقل 250 کودک را بازداشت کرده اند.

حداقل 3400 فلسطینی در بازداشت اداری در زندان های رژیم صهیونیستی بدون برگزاری دادگاه و تفهیم اتهام در حبس هستند.

600 اسیر فلسطینی نیز در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که بعضی از آنها به حبس ابد محکوم شده اند و برای بعضی دیگر نیز اشغالگران درخواست حکم حبس ابد کرده اند.

13:00 |‌ جزییات نفربر زرهی 3 میلیون دلاری ببر که قسام آن را منهدم کرد+ زیر نویس فارسی

1

12:55 |‌ "عید قربان" شادی در میان یک تراژدی بزرگ در غزه

درحالی این عید به غزه رسیده که جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در رفح، و آوارگی بیش از یک میلیون غیر نظامی بی دفاع آن،حداقل شادی را از دل مادران و فرزندان این سرزمین اشغال شده، ربوده است. (جزییات بیشتر)

12:46 |‌ تکبیرهای عید قربان در شمال غزه

1

12:10 |‌ نماز عید قربان در غزه بدون ذبح قربانی اقامه شد

در میان آوار خانه‌ها و مساجد ویران شده در باریکه غزه، تکبیرهای عید قربان طنین‌انداز شد و در سایه جنگ، نماز اهالی غزه بدون ذبح قربانی و دیگر مظاهر سنتی عید قربان برگزار شد.

(جزییات بیشتر)

11:54 |‌ شادی کودکان غزه با وجود اشغال ، جنگ و گرسنگی

1

11:34 |‌ گردان‌های قسام: آزادی قدس نزدیک است

گردان قسام در یک پیام ویدئویی با به تصویر کشیدن صحنه هایی از نبرد رزمندگان مقاومت با اشغالگران در نوار غزه اعلام کرد: به تمام کسانی که فداکاری و صبر کردند، کسانی که یاری رساندند، تمام کسانی که حمایت و پشتیبانی کردند و به غزه مقاوم ، ملت سربلند فلسطین و مقاومت شجاع در تمام جبهه‌های امت بزرگ عربی و اسلامی؛ عید قربان را تبریک می گوییم، آزادی قدس نزدیک است.

1

11:29|‌ اسماعیل هنيه: پیروزی حتمی است/ نشانه های گسست در دشمن هویدا شده است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیام خود به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر گفت: درحالی یک عید در نوارغزه فرا رسیده است که این منطقه با متجاوزان اشغالگر در همه جبهه ها مبارزه می کند.

ملت ما در غزه با فاجعه ای بی سابقه در تاریخ معاصر مواجه است. دشمن از ملت ما جز پایداری و صبر و ثابت قدمی نخواهد دید.

به اهالی خود در نوار غزه می گویم که خداوند تلاش و بردباری شما را هرگز و پیروزی حتمی است.

نشانه های گسست در دشمنی که در دستیابی به اهداف تجاوز خود ناکام مانده، هویدا شده است.

طوفان الاقصی نبردی تاریخی است که علل و نتایج خود را دارد. با وجود همه تلاش های اشغالگران برای از بین بردن توانمندیهای مقاومت، عملیات با تمام قدرت و نوآوری همچنان ادامه دارد.

از جبهه های مقاومت و پشتیبانی از مقاومت فلسطین ستایش می کنم و هرگونه آرامش در این جبهه ها، در گرو آتش بس در نوار غزه است. از حمایت و پشتیبانی حزب الله لبنان و عملیات جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ و مقاومت عراق و سوریه تقدیر و می کنم.

1

11:17 |‌تصاویری از کودکان فلسطینی شمال غزه در روز عید قربان

گالری

10:16 |‌برگزاری نماز عید قربان در اردوگاه جبالیا

1

10:09 |‌ جشن کودکان فلسطینی به مناسب عید قربان در بیمارستان شهدای الاقصی

تصاویری از کودکان آواره فلسطینی که عید قربان را در حیاط بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح واقع در مرکز باریکه غزه جشن می گیرند.

1

09:55 |‌ تظاهرات مردم استرالیا در حمایت از غزه‌

هزاران نفر از مردم استرالیا با حضور در خیابان‌های شهر «داروین» و حمل پرچم‌های فلسطین، ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

معترضان همچنین خواستار توقف فوری جنگ در غزه و برقراری آتش‌بس شدند.

1

09:45 |‌ فرانسه از ورود "اسرائیل" به نمایشگاه تسلیحات پاریس جلوگیری کرد

دادگاهی در فرانسه اعلام کرد که از ورود شرکت ها و بازدید کنندگان اسرائیلی به نمایشگاه بزرگ تسلیحاتی "یورو استوری" در پاریس جلوگیری می کند.

(جزییات بیشتر)

09:42 |‌ اداره اوقاف اسلامی: 40 هزار فلسطینی نماز روز اول عید قربان را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

1

09:23 |‌ نابودی نفربر زرهی 3 میلیون دلاری ببر با راکت ارزان قیمت مقاومت

نفربر زرهی "ببر" یکی از پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی است که این رژیم تولید آن را انقلابی در دنیای نفربرها دانسته و برای اولین بار در سال 2008 از آن رونمایی کرد.

(جزییات بیشتر)

1

09:18 |‌ اقامه نماز عید قربان در شمال غزه

1

09:14 |‌ تظاهرات مردم اردن اطراف سفارت اسرائیل

مردم اردن در حمایت از غزه و بعد از اقامه نماز عید قربان در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

1

08:34 |‌ تصاویری از شبیه سازی حمله رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در مادرید

1

07:54 |‌ تصاویری از برگزاری نماز عید قربان بر روی خرابه های مسجد العمری در غزه

1

07:34 |‌ انتشار تصاویر 8 سرباز و افسر کشته شده صهیونیست در باریکه غزه

منابع عبری تصاویر 8 سرباز و افسر کشته شده صهیونیست که طی ساعات گذشته در باریکه غزه کشته شدند را منتشر کرد

07:23 |‌ کشته شدن دو نظامی صهیونیست در نبردهای شمال باریکه غزه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو افسر تیپ هشتم این رژیم در نبردهای شمال غزه کشته شدند.

07:22 |‌ تصاویری از نماز عید قربان در مسجدالاقصی

نماز

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها