اروپا خود را برای جنگ جهانی سوم آماده می‌‌کند

اروپا خود را برای جنگ جهانی سوم آماده می‌‌کند
دوشنبه 11 تير 1403 - 08:47

در حالی‌که به نظر می‌رسد ناتو برای جنگ جهانی سوم آماده می‌شود گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد کشورهای اروپایی شروع به امضای قراردادهایی با شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ کرده‌اند تا بتوانند غلات و تسلیحات ذخیره کنند.

العالم- اروپا

روزنامه روسی "Argumenti e Fakti" با انتشار گزارشی تصریح کرد که دولت نروژ با 4 شرکت خصوصی قراردادی امضا کرده است تا ذخایر غلات را در انبارهای پراکنده در سراسر کشور آغاز کنند.

این روزنامه افزود که نروژ در نظر دارد در سال‌های آینده تعدادی قرارداد به این منظور امضا کند، زیرا مقامات قصد دارند تا سال 20209 حدود 82052 تن غلات ذخیره کنند.

تحلیلگران سیاسی می‌گویند که نروژ در دهه 1950 چنین سیاستی را پیاده می‌کرد ولی آن را در سال 2003، که سایه خطر جنگ از بین رفت، متوقف کرد.

اما طبق گفته "سرگئی رازگولیایف" کارشناس علوم سیاسی، در دستور کار قرار دادن چنین سیاستی نشان‌دهنده آمادگی کشورهای اروپایی برای جنگ جهانی سوم است که اخیرا از درگیری قریب‌الوقوع با روسیه سخن می‌گویند.

موعد جنگ جهانی سوم

رازگولیایف تصریح کرد: جهان در آستانه جنگ جهانی سوم قرار دارد؛ زیرا همه کشورهای اروپایی با انباشت غلات، افزایش تسلیحات برای ارتش‌های خود، آموزش‌ها و ایجاد ائتلاف‌های بزرگ و همچنین ساخت پناهگاه‌های ضد بمب و مطرح کردن شایعه قریب‌الوقوع بودن جنگ، برای چنین جنگی آماده می‌شوند.

این روزنامه روسی با اشاره به اینکه جنگ قریب‌الوقوع علیه روسیه به راه انداخته می‌شود ولی متحدان روسیه از جمله کره‌شمالی و چین آن را تنها نخواهند گذاشت، متذکر شد که جهان به‌زودی وارد مرحله‌ای حساس و انفجاری خواهد شد ولی سوال اینجاست که چه زمانی؟

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی گفته اند، این جنگ قریب‌الوقوع است و ظرف چند ماه یا حداکثر اوایل سال آینده رخ خواهد داد.

کارشناسان افزودند کشورهای اروپایی انتظار دارند جنگ جهانی سوم در سال 2029 خاتمه یابد.

پربیننده ترین خبرها