تحلیل رأی الیوم از جنگ فرسایشی در غزه؛ مقاومت علیه نتانیاهو یا نتانیاهو علیه مقاومت

تحلیل رأی الیوم از جنگ فرسایشی در غزه؛ مقاومت علیه نتانیاهو یا نتانیاهو علیه مقاومت
پنج‌شنبه 14 تير 1403 - 15:02

از عجیب ترین حرفهایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا حالا زده، این است که مرحله سوم حمله به غزه، شامل جنگ فرسایشی علیه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواهد بود و اینکه "اسرائیل تسلیم نخواهد شد " و تا تحقق کامل اهدافش شامل نابودی حماس و بازگرداندن همه اسرا، جنگ را متوقف نخواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، عبدالباری عطوان سردبیر نشریه الکترونیکی رأی الیوم که در لندن به روز رسانی می شود، در تحلیلی با اشاره به مطلب فوق نوشت : نکته عجیب در اینجا، این است که این ادعاها که در آستانه پایان ماه نهم و آغاز دهمین ماه حمله رژیم صهیونیستی به غزه مطرح می شوند، در واقع "هذیانی" بیش نیستند، چون همه حقایق را وارونه جلوه می دهند. در حقیقت آنکه در معرض جنگ فرسایشی اعم از فرسایش نیروی انسانی، مالی، سیاسی و نظامی قرار گرفته، رژیم صهیونیستی است نه گردان های مقاومت؛ چرا هر روز، شماری از نظامیان این رژیم مثل مگس بر زمین می افتند.

این قبیل ادعاهای پوچ و توخالی هر روز مطرح می شوند؛ روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" به نقل از چهار تن افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که نظامیان این رژیم به دلیل 9 ماه جنگ مداوم و بی نتیجه در غزه، و عدم تحقق پیروزی که نتانیاهو وعده آن را داده بود، دچار ضعف و سستی شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که طبق ادعای حکومت این رژیم، شکست ناپذیر است، اکنون دچار فرسودگی شده است و نیروهای ذخیره رژیم نیز حاضر به پیوستن به ارتش برای جنگ در غزه – به عنوان خطرناک ترین جای جهان با گورستان های پر از جنازه - نمی شوند، چگونه می تواند در جبهه شمالی فلسطین اشغالی با رزمندگان حزب الله بجنگد و خود را درگیر جنگی به مراتب سخت تر و دشوارتر کند؛ جنگی که در آن به طور قطع با بزرگترین موج حملات موشکی و پهپادی در تاریخ خود رو به رو خواهد شد.

در این میان ژنرال های ارتش این رژیم هم شاید بیشتر از سربازان خود، فرسوده شده اند؛ آنها اکنون به این باور رسیده اند که شکست سختی خورده اند و کوتاه ترین راه برای کاهش خسارت های خود، خروج از غزه و پذیرفتن حضور حماس در قدرت در ازای آزادی اسرای صهیونیست است.

نتانیاهو متکبرتر از آن است که پرچم سفید را برافرازد و تسلیم شود و به شکست اعتراف کند، بلکه به سراغ بازی "سیاست و ارتش" و "دروغ" که در آن مهارت دارد، خواهد رفت. وی از مدتها پیش این بازی را شروع و اعلام کرده است که به زودی در رفح پیروز خواهد شد و ادعا می کند که ارتش، مأموریت خود را انجام داده است و لذا باید به سراغ "مرحله سوم" برود.

سرفصلهای اصلی این مرحله، خارج کردن بخش عمده ای از نظامیان صهیونیست از غزه و باقی گذاشتن فقط دو تیپ از ارتش این رژیم است که یکی از آنها در گذرگاه "نتساریم" – بین جنوب و شمال غزه - و دیگری در امتداد مرزهای مصر با غزه مستقر خواهند شد؛ سپس حملات این رژیم فقط از طریق حمله هوایی به گردان های مقاومت دنبال خواهند شد.

مرحله سوم در واقع، مرحله فرار بزرگ "اسرائیل" از غزه است و استقرار نظامیان این رژیم در محورهای "نتساریم" در شمال و صلاح الدین در جنوب، مدت زیادی دوام نخواهد داشت. زیرا حمله به نظامیان صهیونیستی مستقر در این دو نقطه شکست یافته است و هر روز ده ها تن از نظامیان این رژیم در کمین نیروهای مقاومت در این دو نقطه کشته یا مجروح می شوند.

برتری نظامی رژیم صهیونیستی – که با حمایت های تکنولوژیک و موشک ها و تجهیزات ساخت آمریکا محقق شده است – در میادین رویارویی با مقاومت در غزه و کرانه باختری و جنوب لبنان و دریای مدیترانه و دریای سرخ، بی اثر شده است و این رژیم در برابر اراده قوی مردان مقاومت و درایت رهبران آن در همه جبهه شکست خورده است.

وقتی که دو رزمنده مقاومت با پای پیاده خود را به تانک مرکاوای اسرائیلی می رسانند و بمب های خود را درون آن می اندازند و تنها 4 ثانیه بعد از دور شدن خود از محل، تانک را منفجر می کنند و همه سرنشینان آن را به هلاکت می رسانند و کل این عملیات را به طور دقیق فیلمبرداری و در فضای مجازی منتشر می کنند، خود معجزه ای بی سابقه در سراسر جهان است.

مقاومت به سرعت به پیروزی نزدیک می شود و ارتش رژیم صهیونیستی با سرعتی بیشتر به سمت شکست می رود؛ در این میان نتانیاهو به دو قدمی زندان رسیده است و قرار است بقیه زندگی اش را در آنجا بگذراند. البته این در صورتی است که مثل مربی خود یعنی "اسحاق رابین" ترور نشود.

پربیننده ترین خبرها