خواننده مشهور انگلیسی: من هر روز صبح برای غزه گریه می‌کنم + فیلم

سه شنبه 19 تير 1403 - 09:37

جورج راجر واترز نوازنده گیتار و آهنگساز انگلیسی، در مصاحبه با پیر مورگان گفت: با شجاعت می گوید که فلسطینی ها حق دارند در برابر اشغالگری مقاومت و برای آزادی کشورشان مبارزه کنند.

العالم - اروپا

راجر واترز در سال ۲۰۱۱ در مقاله ای که در روزنامه گاردین نوشت، حمایت خود را از مسئله فلسطین و رد سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی اعلام کرد. او در این مقاله نوشت که برای اجرای برنامه های هنری در «تل‌آویو» قرارداد بسته بود، اما فعالان فلسطینی با وی تماس گرفته و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین را برای وی توضیح دادند و به وی پیشنهاد کردند که به فلسطین سفر کند تا از نزدیک جنایات این رژیم را مشاهده کند.

سپس واترز تحت حمایت سازمان ملل متحد از شهر قدس و بیت لحم دیدن کرد و از نزدیک سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی را مشاهده نمود. او از آن روز تصمیم گرفت در کنار فلسطینی ها بایستد و از برگزاری کنسرت در تل آویو به این دلیل که این امر به این رژیم مشروعیت می دهد، خودداری کردواترز تحت حمایت سازمان ملل متحد از شهر قدس و بیت لحم دیدن کرد و از نزدیک سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی را مشاهده نمود. او از آن روز تصمیم گرفت در کنار فلسطینی ها بایستد و از برگزاری کنسرت در تل آویو به این دلیل که این امر به این رژیم مشروعیت می دهد، خودداری کرد.

واترز در مقاله خود درباره ساکنان غزه و رنج کودکان آن از ناامنی و سوء تغذیه نیز صحبت کرد و نوشت که مردم غزه «عملا در محاصره غیرقانونی اسرائیل زندانی هستند».

همه مردم عدالت خواه در سراسر جهان باید از آرمان فلسطین حمایت کنند، زیرا اسرائیل علیه مردم محاصره شده غزه و سایر فلسطینی ها در کرانه باختری اشغالی (از جمله قدس شرقی) مرتکب جرم و جنایت می شود و مانع بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه های خود می شود.

اترز علاوه بر موضع شخصی خود در مورد مسئله فلسطین، سایر اعضای گروه پینک فلوید و نوازندگان دیگر را به پیروی از همین رویکرد ضد صهیونیستی تشویق کرد. به عنوان مثال، او در سال ۲۰۱۳ از «استیوی واندر» خواننده و تهیه کننده موسیقی آمریکایی خواست که از اجرای کنسرت برای ارتش رژیم صهیونیستی خودداری کند.

واترز بارها اعلام کرده است که مواضع سیاسی او به هیچ وجه به معنای یهودی ستیزی نیست، و او فقط قاطعانه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها ایستاده است. او جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را با اقدامات نازی ها در زمان آدولف هیتلر مشابه می داند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها