رژیم صهیونیستی چگونه در غرق تونل‌های غزه ناکام ماند؟

رژیم صهیونیستی چگونه در غرق تونل‌های غزه ناکام ماند؟
جمعه 5 مرداد 1403 - 09:59

یک رسانه عبری‌زبان فاش کرد ارتش این رژیم ماه‌هاست که تلاش می‌کند تونل‌های مقاومت در باریکه غزه را غرق کند اما شکست خورده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه "هاآرتس" به نقل از منابع آگاه نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی پس از آنکه در شناسایی تونل‌های مقاومت در باریکه ناکام شد، تلاش کرد آنها را غرق کند.

منابع آگاه گفتند فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی تحت فشار شدید ناشی از شکست در غزه و عدم کسب دستاوردهای قابل ذکر علیه حماس، به دست و پا افتاده‌اند.

یکی از این منابع گفت ارتش رژیم اشغالگر اطلاعات دقیقی درباره تونل‌ها و مکانیسم ساخت آنها ندارد اما تحت فشارها تلاش می‌کرد آنها را با آب دریا غرق کند.

نظامیان رژیم اشغالگر بر این اساس سعی کردند با پمپاژ آب از دریا در بخش‌های مختلفی از باریکه غزه، این تصمیم خود را عملی کنند اما متوجه شدند که هیچ اطلاعاتی درباره اشخاص موجود در تونل‌ها و اینکه آیا اسرای اسرائیلی در این تونل‌ها نگهداری شده باشند یا خیر، وجود ندارد.

هاارتس فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تونل بزرگی را که تصور می‌کرد رهبران حماس در آن مستقر هستند هدف قرار داد این در حالی است که احتمال وجود اسرای اسرائیلی هم در این تونل بسیار زیاد بود.

در گزارش هاارتس تصریح شده است که ارتش پس از غرق کردن تونل، نتوانست اطلاعات دقیقی درباره نتیجه کار خود و سرنوشت کسانی که در داخل تونل بودند به دست آورد.

ارتش رژیم صهیونیستی در ژانویه گذشته، سه ماه پس از شروع جنگ، عملیات موسوم به "آتلانتیس" را آغاز و ادعا کرد که حجم قابل توجهی آب دریا را به داخل تونل‌ها پمپاژ کرده است.

این در حالی است که یک افسر عالی‌رتبه ارتش این رژیم گفت فرماندهان تصور می‌کردند که با بستن آب به تونل‌ها می‌توانند نیروهای حماس را از بین ببرند و هر کس را که از تونل آمد، به رگبار ببندند، اما این آرزو محقق نشد.

یکی از منابع آگاه گفت پس از اجرای این عملیات، بحث‌هایی درباره مکانیسم ساخت تونل‌ها و اینکه چرا در طول سال‌های گذشته در باران غرق نشده است، در داخل رژیم اشغالگر مطرح شد.

رژیم اشغالگر دریافته بود که حماس تونل‌هایی را در سطوح و شیب‌های مختلف حفر و سیستمی برای تخلیه آب باران و و نیز خروج‌های متعدد تعریف کرده است.

یک منبع امنیتی به این روزنامه گفت تمام رزمایش‌ها و شبیه‌سازی‌هایی که ارتش پیش از جنگ انجام داده بود، هیچ ارتباطی به عالم واقع نداشت.

درگیری بین گروه‌های مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلفی از غزه از 9 ماه پیش همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 با حمایت آمریکا جنگ ویرانگری را علیه باریکه غزه شروع کرد. در این جنگ بیش از 129 هزار فلسطینی – که اغلب زن و کودک هستند - به شهادت رسیده یا مجروح و بیش از 10 هزار نفر مفقود شدند.

تل‌آویو با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت بین‌المللی مبنی بر توقف فوری جنگ و صدور احکام دادگاه بین‌المللی مبنی بر اتخاذ تدابیری برای مهار نسل‌کشی در غزه و بهبود اوضاع فاجعه‌بار انسانی، همچنان به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها