روایت پزشک عمانی از بیمارستان های غزه  

دوشنبه 8 مرداد 1403 - 10:59

هانی القاضی پزشک عمانی پس از سه هفته حضور ذر میان آتش و مرگ از باریکه غزه بازگشت و حکایت سفر پر درد و رنج،تصاویر دردناک ویرانی ها و نقض حقوق بشر و نبود ابتدایی ترین لوازم پزشکی و امکانات زندگی در غزه را این گونه بیان کرد.

العالم فلسطین اشغالی

پزشک عمانی، که داوطلبانه به غزه رفته ، جنایاتی غیرقابل تصور دیده و آرزو می کند که ای کاش توانایی بیشتری برای به تصویر کشیدن آن را داشت.

این پزشک عمانی گفت: پس از بازگشت از غزه مردم غزه را سخاوتمند، ثابت قدم و قوی یافتم که در معرض انواع نقض حقوق بشر هستند و جامعه جهانی نیز سکوت کرده هرچند که روزانه کشتارهایی در غزه رخ می دهد.

او گفت نمی شود درآنجا از حقوق بشر و قوانین بین المللی صحبت کرد، دنیا با چشم گرگ به سرزمین های اشغالی نگاه می کند، یک چشم بسته به سوی غزه و چشم دیگر بازکه برای جلادی که ذره ای امید به زندگی نگذاشته می گرید.

وی گفت: با موارد زیادی مانند زخمی شدن کودکان بی گناه ، و سخت تر درد کشیدن کودکان برخورد کردیم.... شاهد کودکانی هستیم که به دلیل جراحات و سوختگی ها رنج می کشند . آنها نمی دانند چرا هدف قرار می گیرند... دیدن این موارد و متاثر نشدن از آن بسیار دشوار است.

قاضی به‌عنوان پزشکی که به حرفه‌اش در بیمارستان‌ها عادت دارد، به محل کارش مراجعه می کند اما اثری از آن به ‌ویژه در شمال ویران شده نیافت، حتی جراحان نیز با وجود عادت کردن به برخی تصاویر، اما در برابر اجساد تکه تکه شده ی کودکان و زنان صبر از کف داده اند.

سارا مصطفی قاسم، معلم عمانی، گفت : « تصاویری از کشتارها و شرایط فلسطینی‌ها را، می‌بینیم، متأسفانه انسان به آن عادت می‌کند... اما داشتن یک تجربه زنده از کسی که رفته و دیده و تجربه‌اش را منتقل کرده، تفاوت دارد."

پربیننده ترین خبرها