آماده باش پایگاه های نظامی آمریکا در شرق سوریه با حمله عشایر به قسد

آماده باش پایگاه های نظامی آمریکا در شرق سوریه با حمله عشایر به قسد
پنج‌شنبه 18 مرداد 1403 - 14:34

به دنبال تسلط قبایل عرب سوری بر شهرهای مهم شرق فرات و حمله به شبه نظامیان وفادار به واشنگتن (قسد)، نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه های نظامی در شرق سوریه به حالت آماده باش در آمدند.

العالم - آمریکا

بنا به گفته یک منبع امنیتی سوری، بالگردهای آمریکایی حومه شهرهای «ذیبان» و «المیادین» در منطقه دیرالزور واقع در شرق سوریه را پس از تسلط قبایل عرب بر شهرهای مهم شرق فرات، بمباران کردند.

بنابر این گزارش، یک منبع امنیتی سوری به «ریانووستی» گفت: نیروهای عشایر عرب سوریه، شبه نظامیان وفادار به واشنگتن (قسد) را با یک حمله گسترده در حومه شرقی دیرالزور غافلگیر کردند که منجر به اخراج شبه نظامیان از بسیاری از شهرهای تحت کنترل آنها شد.

نیروهای عشایر وارد شهرک‌های «الکشکیه»، «غرانیج»، «ابوحمام»، «ذیبان» و «اللطوه» در حومه شرقی دیرالزور شدند.

این امر باعث شد تا نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر پایگاه های نظامی در میدان های نفتی و گازی کونیکو و العمر در حومه شمالی و شمال شرقی دیرالزور سوریه به علت نزدیکی به محل درگیری به حالت آماده‌باش درآیند.

همچنین بالگردهای آمریکایی گروهی از نیروهای عشایر را با استفاده از مسلسل در نزدیکی ساحل رود فرات در شهر «ذیبان» در شرق دیرالزور واقع در شرق سوریه هدف قرار دادند.
پس از حملات نیروهای عشایر، شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و خروجی‌های خارجی که شهرها و مناطق استان الحسکه را به یکدیگر مرتبط می کند، در تمامی مناطق تحت کنترل خود در حومه شرقی و غربی دیرالزور، منع رفت و آمد کامل اعمال کردند.

پربیننده ترین خبرها