تحلیلگر صهیونیست: ارتش خسته‌ است/ اسرائیل قادر به نابودی حزب‌الله نیست

تحلیلگر صهیونیست: ارتش خسته‌ است/ اسرائیل قادر به نابودی حزب‌الله نیست
شنبه 20 مرداد 1403 - 12:49

یک تحلیلگر رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم را برای ادامه جنگ در نوار غزه، خسته ارزیابی‌ کرد و گفت: قادر به نابودی حزب‌الله لبنان نیستیم.

العالم - لبنان

«آلون بن دیوید» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی، فرسایشی شدن جنگ را عامل تضعیف ارتش رژیم اشغالگر ارزیابی کرد و نوشت: با هریک از نظامیان اسرائیلی در همه رده های ارتش در جبهه شمال یا جنوب که صحبت کرده ام، از ۱۰ ماه جنگ اظهار خستگی کردند.

این تحلیلگر حوزه نظامی رژیم صهیونیستی به کمبود مهمات در ارتش این رژیم اشاره کرد و گفت: مقدار مهمات استفاده شده در غزه، بیش از مقداری بود که از قبل برنامه ریزی شده بود.

بن دیوید، بیهوده بودن جنگ با حزب الله لبنان را برای رژیم صهیونیستی یادآور شد و افزود: اسرائیل در جنگ با حزب الله به دستاورد خیره کننده ای نخواهد رسید، زیرا حزب الله برای حملات هوایی خود را آماده کرده و ما قادر به نابودی آن نخواهیم بود.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن بیش از ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان نیز در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌ روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها