رسانه عبری: بلینکن آسیب زیادی به مذاکرات مبادله اسرا وارد کرد

رسانه عبری: بلینکن آسیب زیادی به مذاکرات مبادله اسرا وارد کرد
پنج‌شنبه 1 شهريور 1403 - 09:28

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا آسیب زیادی به مذاکرات مبادله اسرا وارد کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که بلینکن بعد از اعلام اینکه نتانیاهو طرح پیشنهادی آمریکا برای دستیابی به توافق را پذیرفته است، آسیب زیادی به مذاکرات وارد کرد.

این منابع گفتند که وزیر خارجه آمریکا در کنار نتانیاهو قرار گرفت و حکم نابودی توافق مبادله اسرا را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، از اظهارات بلینکن این‌گونه برداشت می‌شود که واشنگتن از ادامه اشغال محور فیلادلفیا توسط (رژیم) اسرائیل حمایت می‌کند و این چیزی است که مصر و حماس آن را نمی‌پذیرند.

یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی از اظهارات بلینکن بسیار ناامید و مایوس شده بود.

نشست دوحه قطر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ و ۱۶ اوت (آگوست) ۲۰۲۴ به منظور از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حضور آمریکا، مصر، قطر و "اسرائیل" برگزار شد. وزیر خارجه آمریکا نیز در نهمین سفر منطقه‌ای خود از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به منطقه خاورمیانه، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، مصر و قطر سفر و با مقامات "اسرائیل" و نیز رهبران دو کشور مصر و قطر به عنوان میانجیگران آتش بس میان "اسرائیل" و حماس دیدار و گفت وگو کرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای به عنوان بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا اعلام کرد که مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه جدی و سازنده و در فضای مثبت انجام و ادامه مذاکرات هفته آینده در قاهره مصر انجام خواهد شد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از ابتدای جنگ غزه (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای نوار غزه به بیش از ۴۰ هزار و تعداد زخمی‌ها نیز به بیش از ۹۲ هزار نفر رسید که ۳۳ درصد این شهدا را کودکان، ۸.۶ درصد را سالخوردگان و ۱۸.۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها