گزارش العالم از سیل سودان، شکسته شدن سد اربعات و 148 قربانی+فیلم

پنج‌شنبه 8 شهريور 1403 - 12:07

بارش های شدید و سیلاب که مناطق وسیعی از شمال و شرق سودان را درنوردیده و موجب شکسته شدن سد اربعات در شهر پورت سودان شده تاکنون 148 قربانی گرفته و همچنان صدها نفر مفقود هستند و نیز شیوع برخی بیماری های عفونی در این مناطق دست کم جان 56 تن را گرفته است.

العالم-سودان

خبرنگار شبکه ی خبری العالم در سودان روز پنجشنبه گزارش داد که جاری شدن سیلاب در مناطقی از این کشور و شکسته شدن سد اربعات ده ها روستا و بسیاری از زمین های کشاوزی را تخریب کرده و براساس آخرین آمارهای رسمی 148 کشته برجا گذاشته است و صدها تن نیز همچنان مفقود هستند و نجات یافتگان همچنان در ارتفاعات به سر می برند.

محمد اوشیک یکی از نجات یافتگان از سیل در سودان به خبرنگار العالم گفت: وضعیت مردم بسیار ناگوار است، سیل همه چیز را نابود کرده و اجساد قربانیان همچنان رها شده است.

براساس این گزارش مقامات سودان و سازمان های بشردوستانه محلی و بین المللی که خود را به بحران زدگان رسانده اند، وعده داده اند که همه ی نیازهای ضرروری آنها را فراهم خواهند کرد. این درحالی است که کار انتقال صدها خانواده سیل زده در شهر طوکر به پورت سودان آغاز شده است ولی گروه های امدادی برای جستجو و کمک به نجات یافتگان با مشکل مواجه هستند.

یوسف امام از اداره دفاع مدنی سودان نیز در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: با همکاری هلال احمر در حال یافتن و انتقال اجساد قربانیان سیل هستیم.
خاطرنشان می شود که پیش بینی های هواشناسی از امکان ادامه بارش های بیشتر در روزهای آینده در مناطق سیل زده حکایت دارد.

بر اساس این گزارش این نگرانی وجود دارد که شرایط کنونی این مناطق موجب بدتر شدن وضعیت و افزایش میزان آسیب ناشی از شیوع وبا شود که شمار مبتلاهای این بیماری به حدود 1500 تن رسیده است و دست کم 56 نفر تاکنون براثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
شمال و شرق سودان از ماه گذشته تحت تأثیر باران شدید قرار گرفته است که باعث جاری شدن سیل شده است.

درشرایطی که سودان از شرایط دشوار اقتصادی ناشی از جنگ داخلی رنج می برد، بحران‌های انسانی پی درپی، علی‌رغم علل متعدد، مستلزم مداخله فوری سازمان های بین المللی و کمک به مردم این کشور است.

پربیننده ترین خبرها