گزارش میدانی العالم؛

غزه شهری در میان بمباران و بحران بهداشتی

غزه شهری در میان بمباران و بحران بهداشتی
سه شنبه 13 شهريور 1403 - 14:54

خبرنگار شبکه خبری العالم در فلسطین گزارش داد در حالی کارزار واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق مرکزی غزه آغاز شده است،که طی 24 ساعت گذشته مناطق مختلف آن به ویژه شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه مورد حملات وبمباران شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته و تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: درپی حملات خشونت آمیز شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب باریکه غزه نظامیان اشغالگر چادرهای آوارگان را در نزدیکی شهر «أصداء» هدف قرار دادند که منجر به شهادت دو شهروند فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر از مردم بی پناه شد ؛همچنین درپی بمباران مستمر مناطق متعددی در رفح و خان یونس یک زن شهید و تعدادی مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه حملات هوایی وآتش توپخانه اشغالگران محدود به شهر خان یونس نبوده، افزود این حملات مناطق شرقی باریکه غزه را در طول ساعات شامگاه دیروز و تا بامداد امروز در بر گرفت، ازسوی دیگر اشغالگران متجاوز رژیم صهیونیستی برخی از زمین های کشاورزی ،نزدیک به سرزمین های اشغالی فلسطین را هدف بمباران خود قرار دادند.

خبرنگار شبکه العالم در شمال اردوگاه نصیرت خاطر نشان کرد که بمباران رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی با سرزمین های اشغالی متمرکز بوده ومنجر به انهدام واحدهای مسکونی و منازل نزدیک مرکز عملیات و حضور نظامیان اشغالگران اسرائیلی شده. از سوی دیگر در محور نتزاریم با اشاره به اینکه جنوب محله زیتون نیز هدف بمباران شدید اشغالگران بوده؛افزود تمامی آوارگان وافرادی که در خیابان های نزدیک به حضور نظامیان این رژیم بودنند هدف قرارگرفته شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز سومین روز از کارزار واکسیناسیون فلج اطفال درغزه است، گفت: وزارت بهداشت در غزه اعلام کرده که طی دو روز گذشته حدود 160 هزار کودک در مناطق مرکزی غزه مانند اردوگاه نصیرت واکسینه شدند؛وقرار است مناطقی از دیرالبلاح و المغازی در شهر خان یونس جنوب باریکه غزه نیز واکسینه شوند و سپس شاهد ادامه واکسیناسیون درشمال باریکه غزه باشیم .

پربیننده ترین خبرها