ازسرگیری تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه کلمبیا

ازسرگیری تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه کلمبیا
چهارشنبه 14 شهريور 1403 - 12:16

با آغاز نیم‌سال تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا، تظاهرات حمایت از فلسطین ،در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک از سر گرفته شد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشت ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین، در بیرون یکی از ورودی‌های دانشگاه کلمبیا در نیویورک تظاهرات کردند.

طبق این گزارش، حدود 50 نفر با تجمع در مقابل در اصلی دانشگاه کلمبیا، پرچم فلسطین را برافراشتند. اکثر آنها چفیه فلسطینی بر دوش خود داشتند و بسیاری از آنها حاضر به مصاحبه با رسانه‌ها نشدند.

شبکه آمریکایی ای.بی.سی.نیوز (ABC News) گزارش داد که دانشجویان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری اعتراضات حمایت از فلسطین هستند.

در همین زمینه، "آپارتاید دایجست دانشگاه کلمبیا"، که ائتلافی از گروه‌های دانشجویی است، گفت: در حالی‌که ما برای شروع یک ترم جدید آماده می‌شویم، دانشجویان غزه دانشگاهی ندارند که بتوانند در آن تحصیل کنند.

"نعمت شفیق" رئیس دانشگاه کلمبیا در اواسط ماه اوت، پس از ماه‌ها اعتراض دانشجویان در حمایت از باریکه غزه، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ای.بی.سی.نیوز، اخیراً، رئیس جدید دانشگاه شروع به برگزاری جلسات گفت‌وگو با دانشجویان با هدف کاهش تنش‌ها در دانشگاه کرده است. وی همچنین گزارشی درباره یهودی‌ستیزی در محوطه دانشگاه و دستورالعمل‌های جدید مقابله با اعتراضات جدید با هدف کاهش ناآرامی‌ها منتشر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

Play Video

۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

۸۸۱۴۴۹۵

نظر دادناشتراک گذاری دانلود ویدیو

سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در اولین روز دانشگاه! + فیلم

دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا که اقدام به برپایی تجمع و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین کرده بودند، توسط نیرو‌های پلیس دستگیر و سرکوب شدند.

دانشگاه کلمبیا یکی از مراکز مهم و پیشرو در برگزاری تجمعات به نفع مردم فلسطین است و تاکنون بسیاری از دانشجویان و برخی از اساتید آن به خاطر حمایت از این مسئله، از تحصیل و کار در این دانشگاه تعلیق شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها