بازداشت یک مقام سابق آمریکایی به اتهام همکاری با چین در ازای "اردک"

بازداشت یک مقام سابق آمریکایی به اتهام همکاری با چین در ازای
چهارشنبه 14 شهريور 1403 - 18:09

مقامات آمریکایی دستیار سابق فرماندار ایالت نیویورک را به جرم «فعالیت پنهانی برای دولت چین» در ازای پول، خدمات و «اردک نمکی» (غذای مجلل چینی) دستگیر کردند.

العالم - آمریکا

دادستان عمومی ایالات متحده اعلام کرد که "لیندا سان" به دنبال ترتیب دادن جلساتی بین مقامات ایالات متحده و مقاماتی از چین بود و همزمان تلاش می‌کرد مانع از برگزاری جلسات مشابه بین مقامات ایالتی در آمریکا و مقامات تایوان شود.

در مقابل، خانم سان مشوق‌های اقتصادی "قابل توجهی" دریافت کرده که برای او یک زندگی مجلل از جمله برخورداری از بلیت‌های گرانبهای کنسرت و غذاهای مجلل چینی مانند اردک نمکی تهیه شده توسط یک سرآشپز چینی را فراهم کرد.

"برایون پیس" دادستان کل نیویورک در بیانیهای گفت: این طرح غیرقانونی خانواده متهم را با بدست آوردن میلیونها دلار ثروتمند کرد. کریستوفر هو همسر سان برای منافع شخصی خود، انتقال میلیونها دلار رشوه را تسهیل کرده است. سان نیز از موقعیت تاثیرگذار خود در بین مقامات برای تبلیغ مخفیانه برنامه‌های مقامات چینی و حزب کمونیست چین به گونه ای که مستقیم امنیت ملی کشور آمریکا را تهدید کند، سوء استفاده نموده است.

متهم و همسرش ادعای بی‌گناهی کردند و به شرط عدم ارتباط با نمایندگان دیپلماتیک چین، با قرار وثیقه آزاد شدند.

دادستانی، سان و همسرش را متهم می‌کند که با خرید ملکی در لانگ آیلند نیویورک به ارزش 4.1 میلیون دلار، آپارتمانی در هاوایی به ارزش 2.1 میلیون دلار و یک فراری 2024، اقدام به پولشویی کرده‌اند.

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه از اظهارنظر در مورد این موضوع خودداری کرد.

"مائو نینگ" سخنگوی این وزارتخانه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی معمولی در پکن گفت: من در مورد مسائل داخلی ایالات متحده اظهار نظر نمی‌کنم، اما ما با هر گونه اقدام مخرب روابط یا تهمت علیه چین مخالفیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها