لحظه به لحظه با ۳۴۲مین روز از حمله به غزه و کرانه باختری |  افزایش شهدای بمباران مدرسه "الجاعونی" غزه به ۱۸ نفر

لحظه به لحظه با ۳۴۲مین روز از حمله به غزه و کرانه باختری |  افزایش شهدای بمباران مدرسه
پنج‌شنبه 22 شهريور 1403 - 08:31

کشتار فلسطینیان در حالی امروز (پنجشنبه) وارد ۳۴۲مین روز خود شده است که شمار شهدای بمباران دیروز (چهارشنبه) مدرسه "الجاعونی" اردوگاه النصیرات غزه به ۱۸ نفر افزایش یافته است درهمین حال ده‌ها شهرک‌نشین شب گذشته، برای انجام مراسم یهودی در زیارتگاه‌های اسلامی به روستای عورتا واقع در جنوب نابلس درکرانه باختری یورش بردند.

العالم - فلسطین اشغالی

در بامداد ۳۴۲مین روز جنگ غزه، ده‌ها شهرک‌نشین به روستای عورتا در جنوب نابلس واقع در شمال کرانه باختری اشغالی یورش بردند تا مراسم تلمودی را در زیارتگاه‌های اسلامی انجام دهند.

همزمان، نیرو‌های ویژه اسرائیلی به بیمارستان دولتی حلحول در شمال الخلیل در کرانه باختری فلسطین یورش بردند و یکی از مجروحان به نام «ایهم عماد» را دستگیر کردند.

رژیم صهیونیستی در اقدامی تروریستی طی دیروز (چهارشنبه) دو خودرو در شهر‌های طوباس و طولکرم در شمال کرانه باختری فلسطین را هدف حمله هوایی قرار داد که طی آن حداقل ٨ فلسطینی به شهادت رسیدند.

به‌این‌ترتیب تعداد شهدای کرانه باختری از ٧ اکتبر ٢٠٢٣ (١۵ مهر‌ماه ١٤٠٢) تاکنون به ٧٠٢ نفر و مجروحان به پنج هزار و ٧٠٠ نفر رسید.

کرانه باختری اشغالی که از زمان آغاز جنگ در باریکه غزه در اکتبر گذشته شاهد تشدید تنش‌ها بوده است، اکنون روزانه هدف حملات تجاوزکارانه اشغالگران قرار می‌گیرد.

افزایش شمار شهدای جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه "الجاعونی" النصیرات غزه به ۱۸ نفر

دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با ارتکاب جنایت جدید در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، مدرسه "الجاعونی" وابسته به آنروا را هدف حمله هوایی قرار داد و دست‌کم ۱۸ نفر از جمله شماری از کارکنان آنروا در این حمله شهید شدند.

"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در همین گفت: یک مدرسه در باریکه غزه که پناهگاه بیش از ۱۲ هزار آوره فلسطینی بود، هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت و شش نفر از کارکنان ما در آنروا نیز در میان کشته شدگان بودند.


لحظه به لحظه با ۳۴۱ مین روز از حمله رژیم اشغالگر به غزه و کرانه باختری:

22:31 |افشاگری جدید افسر اسرائیلی درباره اتفاقات هفتم اکتبر

یک افسر رژیم اسرائیل جزئیات جدیدی را از نابسامانی فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی و ارزیابی نادرست آنها از اوضاع در مرز باریکه غزه با سرزمین‌های اشغالی در هفتم اکتبر سال 2023 را فاش کرد.

22:29 |ادعای نشریه صهیونیست درباره فرار السنوار به ایران جعلی از آب درآمد!

بررسی‌های یک روزنامه انگلیسی از احتمال جعلی بودن مقاله یک نشریه صهیونیستی درباره احتمال فرار رهبر حماس به ایران حکایت دارد.

21:57 |سخنگوی ارتش صهیونیستی احتمال استعفای هالیوی را تکذیب کرد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اخبار حاکی از استعفای احتمالی هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش «اسرائیل» در ماه دسامبر آینده صحیح نیست.

21:23 |منابع امنیتی اروپایی در گفتگو با المیادین: حمله اخیر حزب الله به یگان 8200 در "گلیلوت" و پایگاه "عین شیمر" موفقیت بزرگی به ثمر رساند

این حمله منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها شد. تعداد کشته شدگان به 22 نفر رسید و تعداد مجروحان 74 نفر است.

در سحرگاه اربعین امام حسین (ع) در چارچوب واکنش اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهادت فؤاد شکر و تعدادی از مردم لبنان شد، حزب الله در عملیاتی تحت نام «یوم الاربعین» یگان 8200 ارتش اشغالگر را هدف قرار داد. (جزئیات بیشتر)

21:24 | هالیوی احتمالا اواخر دسامبر استعفا می‌دهد

شبکه 12 رژیم صهیونیستی: هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل اواخر دسامبر آتی را به عنوان تاریخ احتمالی برای ارائه استعفای خود تعیین کرده است. وی تاریخ استعفای خود را به پایان تحقیقات در مورد حمله 7 اکتبر و تکمیل مقدمات جنگ در شمال مرتبط دانست.

20:47 | رئیس سابق شین‌بت: اگر من یک فلسطینی بودم، با غارتگران سرزمینم، می‌جنگیدم

رئیس سابق شین‌بت اسرائیل تاکید کرد: «اسرائیلی‌ها نمی‌توانند فلسطینی‌ها را به خاطر مقاومتشان در برابر اشغالگری سرزنش کنند و اگر من فلسطینی بودم، با کسانی که سرزمینم را غارت می‌کنند بی‌حد و مرز می‌جنگیدم.» (جزئیات بیشتر)

19:58 | وزارت بهداشت لبنان: 3 شهید و 3 مجروح در حمله پهپادی ارتش اشغالگر به کفرجوز در منطقه النبطیه در جنوب کشور

19:54 | برافراشتن پرچم فلسطین در مقابل نظامیان صهیونیست که به اردوگاه طولکرم در کرانه‌باختری یورش بردند

این فلسطینی که در مقابل صهونیست‌ها، پرچم فلسطین را به دست گرفته است، به اشغالگران می‌گوید که ما اینجا می‌مانیم. ما تسلیم نخواهیم شد و این سرزمین را ترک نخواهیم کرد. این سرزمین آبا و اجداد ماست. ما به آنها وعده دادیم که نگهبان این سرزمین باشیم. این تصویر ایستادگی و مقاومت است. یک فلسطینی که لباس محلی پوشیده و پرچم فلسطین به دست گرفته، به تمام جهانیان می‌گوید که ما مقاوم و استوار هستیم. ما هیچ وقت شکست را اعلام نخواهیم کرد و اساسا شکستی در کار نیست. عزم و اراده ما از سلاح‌های‌ اشغالگران قوی‌تر است.

19:13|31 شهید از بامداد امروز تاکنون بر اثر حملات هوایی ارتش اشغالگر به مناطق پراکنده‌ای در باریکه غزه

18:45 | انفجار یک خودرو در شهر اشغالی رمله

منابع خبری از انفجار یک خودرو در شهر رمله در فلسطین اشغالی خبر دادند. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر رمله در شمال غرب قدس، 12 نفر زخمی شدند.

۵

18:04 | سقوط پهپاد ارتش اشغالگر در جنوب لبنان

یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی هنگام پرتاب بمب به شهرک کفرکلا در جنوب لبنان سقوط کرد.

17:51 |گزارش العالم از عملیات جدید حزب الله در پاسخ به حملات "اسرائیل"

خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در جنوب لبنان امروز چهارشنبه در گزارشی جدیدترین عملیات رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی را در پاسخ به تجاوزگری این رژیم تشریح کرد. (جزئیات بیشتر)

17:46 |جنایت جدید اشغالگران/ بمباران مدرسه‌ای در اردوگاه النصیرات در غزه

ارتش صهیونیستی مدرسیه الجاعونی در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه را بمباران کرد که به شهادت و زخمی شدن شماری از فسطینیان منجر شد.

3

16:41 |استعفای فرمانده واحد اطلاعات 8200 ارتش رژیم صهیونیستی

رسانه‌های اسرائیلی: يوسی شارييل، فرمانده واحد اطلاعات 8200، استعفای خود را به اطلاع رئیس ستاد کل ارتش «اسرائیل» رساند.

16:34 |حمله خمپاره‌ای گروهان‌های قدس به پایگاه صهیونیستی «ابومطیبق»

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی با انتشار ویدیوئی، از بمباران خمپاره‌ای پایگاه ابومطیبق و کنترل یک پهپاد جاسوسی ارتش اشغالگر از نوع ایفوماکس خبر داد.

2

15:00 | پزشکیان: ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با اقلیم کردستان است

رئیس‌جمهور گفت: علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با اقلیم کردستان عراق هستیم و لازم است با تقویت همکاری‌ها، شرایط امنیتی لازم برای تقویت مراودات و تعاملات اقتصادی و تجاری فیمابین را به خصوص در مناطق مرزی فراهم آوریم. )(جزئیات بیشتر)



14:53| گزارش العالم از حمله نظامیان صهیونیست با لباس زنانه به یک بیمارستان در کرانه باختری

نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی در لباس زنانه به بیمارستان محمود عباس در شهرک حلحول نزدیک شهر الخلیل در کرانه باختری فلسطین حمله کرده و یک مجروح را که تحت درمان بود، با خود بردند. (جزئیات بیشتر)

۱

14:47| گزارش العالم از بمباران شدید اردوگاه‌های باریکه غزه و شهادت دست‌کم 8 فلسطینی

اشغالگران با بمباران شدید باریکه غزه، منازل غیرنظامیان را در مناطق مختلف هدف قرار دادند که منجر به شهادت دست‌کم 8 فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر شد. (جزییات بیشتر)

14:25| خبر فوری

وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری از 7 اکتبر/ مهرماه گذشته تاکنون 703 شهید که در میان آنها 159 کودک و 10 زن و 9 سالمند و همچنین تعداد مجروحان توحش اخیر صهیونیست های اشغالگر را به حدود 5700 نفر اعلام کرد.

13:08| تجمع اعتراضی؛ ناوگان آزادی غزه در انتظار مجوز اردوغان

فعالان انجمن "مافی مرمره" ترکیه در اعتراض به عدم صدور مجوز از سوی دولت این کشور برای حرکت کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به سوی غزه، در بندر حیدر پاشا استانبول تجمع کردند. (جزییات بیشتر)

12:06| وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان بمباران هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه از سحرگاه امروز تاکنون 13 فلسطینی شهید شده اند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه : ارتش اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 3 قتل عام دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شد که در نتیجه 34 فلسطین شهید و 96 نفر دیگر زخمی شدند .

این وزارتخانه اعلام کرد با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ درغزه از هفتم اکتبر / مهر ماه گذشته به 41118 نفر و شمار مجروحان نیز به 95125 نفر افزایش یافت.

10:53| دمپایی های چوبی ساخته شده توسط فلسطینی ها

در غزه به دلیل محاصره هیچ چیز توسط اشغالگران اجازه ورود ندارد.

08:38| منبع عبری: دادگاه لاهه به زودی حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت را صادر می کند

منبع عبری براساس برآوردهای صورت گرفته گزارش دادند که دادگاه لاهه به زودی حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت را صادر خواهد کرد.

07:49| خبر فوری :

پیش نویس قطعنامه ای در خصوص فلسطین در سازمان ملل از «اسرائیل» خواسته شده است تا به حضور غیرقانونی خود در اراضی اشغالی غزه پایان دهد.

این پیش نویس سازمان ملل متحد خواستار ایجاد مکانیزمی برای جبران خسارات وارده توسط نظامیان ارتش اشغالگر اسرائیل در اراضی اشغالی شده است.

07:49| افزایش شهدای حمله صهیونیست‌ها به مدرسه الجاعونی

دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه غزه:
رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با ارتکاب جنایت جدید در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه، مدرسه الجاعونی وابسته به آنروا را هدف حمله هوایی قرار داد و دست کم ۱۸ نفر از جمله شماری از کارکنان آنروا در این حمله شهید شدند.

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به این جنایت گفت: یک مدرسه در نوار غزه که پناهگاه بیش از ۱۲ هزار آوره فلسطینی بود، هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت و شش نفر از کارکنان ما در آنروا نیز در میان کشته شدگان بودند.

07:26| گروهی از یهودیان ضدصهیونیسم وارد سالن نمایش یک فیلم اسرائیلی در جشنواره فیلم تورنتو در کانادا شده و خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه شدند.

فیلم

07:22| شهادت یک فرمانده مقاومت در طولکرم

منابع محلی اعلام کردند که محمد ناصر یکی از فرماندهان گروهان‌های قدس گردان طولکرم در کرانه باختری فلسطین در جریان رویارویی با اشغالگران صهیونیست به شهادت رسید.

04:52| درگیری نیروهای مقاومت با اشغالگران در جریان حمله به روستای عناتا

04:39| یورش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهرک‌های زعتره و العبیدیه در بیت لحم

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها