شیخ نعیم قاسم: دبیرکل حزب‌الله در اسرع وقت انتخاب می‌شود/ ادعای کذب دشمن درباره شهادت 20 تن از همراهان سید حسن نصرالله/ برای رویارویی با هر احتمالی آماده‌ایم  

شیخ نعیم قاسم: دبیرکل حزب‌الله در اسرع وقت انتخاب می‌شود/ ادعای کذب دشمن درباره شهادت 20 تن از همراهان سید حسن نصرالله/ برای رویارویی با هر احتمالی آماده‌ایم  
دوشنبه 9 مهر 1403 - 12:35

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که در ساختار حزب الله در صورت فقدان فرماندهی در هر سمتی، معاونان و جایگزین‌های ذخیره آماده هستند، گفت: در اسرع وقت دبیرکل جنبش را انتخاب خواهیم کرد.

العالم ـ لبنان

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ، روز دوشنبه در سخنانی که مستقیم از شبکه خبری العالم پخش شد، اظهار داشت: در تاریک‌ترین و غم‌انگیزترین لحظات زندگی‌ام اظهار می دارم که ما یک برادر، یک عاشق و یک پدر، سید حسن نصرالله را از دست دادیم.

شیخ نعیم قاسم افزود: اولویت شهید سید حسن نصر الله همواره قدس شریف در چارچوب وحدت عربی و اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: سید نصرالله دوستدار مجاهدانی بود که هرآنچه را که داشتند در راه خدا فدا می‌کردند. وی محبوب همه مردم، عاشقان آزادی و فلسطین و همه کسانی بود که امیدوار به پاکسازی این سرزمین از لوث اشغالگران و درهم شکستن استکبار آمریکا و صهیونیسم هستند.

شیخ نعیم قاسم گفت: آنطور که دشمن ادعا می‌کند، نشستی با حضور 20 نفر از رهبران حزب الله در جریان شهادت سید نصر الله برگزار نشده است. ادعاهای دشمن در مورد تعداد همراهان شهید نصرالله نادرست است.

معاون دبیرکل حزب الله اظهار داشت: دشمن صهیونیستی در سراسر لبنان دست به جنایت و قتل عام می‌زند تا هیچ خانه‌ای بدون آثار تجاوزات این رژیم باقی نماند. " اسرائیل" به سرزمین‌ لبنان و غیرنظامیان حمله می‌کند و با حمایت همه‌جانبه آمریکا دست به کشتار می‌زند.

وی شهادت مجاهدان همراه نصرالله در نشست بیروت از جمله علی کرکی و عباس نیلفروشان را تبریک و تسلیت گفت و افزود: راه شهید نصر الله ادامه خواهد داشت و حزب الله به تحقق اهداف خود ادامه می‌دهد.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: برادران ما در حزب الله طبق ساختار و تشکیلات جنبش و طرح‌های جایگزین برای افراد و رهبران عمل می‌کنند.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: جنایت و کشتار پیچرها و دیگر جنایات دشمن می‌توانست کوه‌ها را به لرزه دربیاورد اما ما ثابت قدم هستیم و به این راه ادامه می‌دهیم. ما در میدان حضور داریم و ذره‌ای از مواضع سید نصرالله عقب نمی‌نشینیم.

وی افزود: عملیات‌های مقاومت پس از ترور شهید نصرالله با روندی فزاینده ادامه یافت. ما در دفاع از فلسطین، به حمایت از غزه ادامه خواهیم داد.

معاون دبیرکل حزب الله اظهار داشت: اگر اسرائیل بر این باور است که عزمش (برای اقدامات) وحشیانه محقق می‌شود، در توهم است. مسیر مقاومت ادامه دارد و حزب الله به (‌تحقق) اهدافش و (نبرد در)‌ میدان جهاد ادامه می‌دهد.

برای رویارویی با هر احتمالی آمده ایم

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد:‌ حداقل کاری که انجام می‌دهیم به عنوان بخشی از طرح نبرد و آنچه میدان به آن نیاز دارد است. می‌دانیم که نبرد طولانی خواهد بود و برای رویارویی با هر احتمالی آماده‌ایم و از این نبرد پیروز بیرون می‌آییم.

وی افزود: تلفات بزرگ است، اما مطمئن هستیم که دشمن به هدف خود نمی‌رسد و ما در نبرد پیروز خواهیم شد.

دشمن نمی تواند به توان نظامی حزب الله آسیب بزند/ نیروی مقاومت برای درگیری زمینی آماده است

شیخ نعیم قاسم گفت: " اسرائیل" نمی‌تواند به توان نظامی ما آسیب بزند.

وی خاطرنشان کرد: با هر احتمالی مواجه خواهیم شد و اگر اسرائیلی‌ها تصمیم به تهاجم زمینی بگیرند، آماده هستیم. نیروهای مقاومت برای درگیری زمینی آماده هستند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: قدرت و توانایی ما زیاد و مستحکم است و دشمن به دلیل ناتوانی در رسیدن به توانمندی‌های ما دچار جنون شده است.

برنامه های جایگزینی برای سیدحسن نصرالله در حال پی گیری است

معاون دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: در ساختار حزب الله در صورت فقدان فرماندهی در هر سمتی، معاونان و جایگزین‌های ذخیره آماده هستند.

شیخ نعیم قاسم افزود: در حال پیگیری برنامه‌های جایگزینی هستیم که سیدحسن نصرالله برای افراد و فرماندهان جایگزین طراحی کرده است و همه در میدان حضور دارند.

وی خطاب به لبنانی ها افزود: ای مردم فداکار، ما به شما اطمینان داریم، همه ما سوار بر یک مرکب هستیم و همانگونه که در سال 2006 پیروز شدیم، این بار نیز پیروز خواهیم شد.

دبیرکل حزب الله را در اسرع وقت انتخاب خواهیم کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در اسرع وقت و بر اساس مکانیسم مصوب برای انتخاب در حزب الله، دبیرکل جنبش را انتخاب خواهیم کرد.

وی همچنین اعلام کرد که حزب الله اهدافی را در عمق اراضی اشغالی در فاصله 150 کیلومتری مرز لبنان هدف قرار داده است.

حزب‌ الله لبنان عصر شنبه (7 مهر ماه) در بیانیه ای با تایید شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه (6 مهر ماه) به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها