سی‌بی‌اس:‌ اسرائیل به آمریکا خبر داده که احتمالا امشب به لبنان حمله زمینی می‌کند

سی‌بی‌اس:‌ اسرائیل به آمریکا خبر داده که احتمالا امشب به لبنان حمله زمینی می‌کند
دوشنبه 9 مهر 1403 - 20:03

شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد اسرائیل به دولت آمریکا اطلاع داده که عملیات زمینی علیه جنوب لبنان قریب‌الوقوع است و احتمالا امشب آغاز می‌شود.

العالم- لبنان

سی‌بی‌اس به نقل از یک مقام آمریکایی تصریح کرد حمله برنامه‌ریزی شده از سوی اسرائیل کوچک‌تر از جنگ این رژیم علیه حزب الله در سال 2006 خواهد بود و بر تخریب زیرساخت‌های این حزب در امتداد مرز متمرکز می‌باشد و هدف آن از بین بردن توانمندی‌های حزب الله و تامین امنیت برای ساکنان شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی است.

این مقام رسمی تایید کرد که رژیم صهیونیستی عملیات محدودی را در تعدادی از روستاهای مرزی انجام خواهد داد، اما در عین حال گفت که دولت جو بایدن همچنان نگران این است که این عملیات محدود به یک عملیات بزرگ‌تر و طولانی مدت تبدیل شود.

در همین حال، یک مقام اسرائیلی به روزنامه "واشنگتن پست" گفت که رژیم صهیونیستی برنامه‌های محدود و قریب‌الوقوعی دارد که همسو با منویات طرف آمریکایی است و این نشان می ‌دهد که دو طرف توافق کرده‌اند تا آن چه در غزه اتفاق افتاد، در لبنان تکرار نشود.

واشنگتن پست به نقل از این مقام آمریکایی گزارش داد، اسرائیل در حال برنامه‌ریزی برای یک تهاجم زمینی بزرگ بود، اما حجم این طرح به میزان قابل توجهی کاهش یافت تا فقط بر نابودی سکوهای پرتاب موشک، انبارهای تسلیحات و زیرساخت‌های حزب‌الله قبل از خروج نیروهای اسرائیلی تمرکز کند.

وی می افزاید: هدف استراتژیک این عملیات آن است که اطمینان حاصل شود که حزب‌الله نتواند توانمندی‌های خود را برای حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز حفظ کند.

از سوی دیگر، "سی ان ان" به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که آمریکا معتقد است که رژیم صهیونیستی امکان دارد به زودی تهاجم زمینی محدودی را به جنوب لبنان انجام دهد.
به گفته این منبع، مقامات آمریکایی نگران هستند که این تهاجم محدود به یک عملیات بزرگ‌تر و بلندمدت تبدیل شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها