مسئولان ارشد دو گروه مقاومت عراقی فاش کردند؛

پیام حزب‌الله به مقاومت عراق درباره اعزام نیرو به لبنان

پیام حزب‌الله به مقاومت عراق درباره اعزام نیرو به لبنان
سه شنبه 10 مهر 1403 - 18:17

دو عضو ارشد گروه‌های مقاومت عراقی "کتائب سید الشهداء" و جنبش "انصار الله الاوفياء" فاش کردند که حزب الله لبنان با ارسال پیامی به گروههای مقاومت عراق، بی نیازی خود به نیروهای آنها را در حال حاضر به منظور نبرد زمینی در خط تماس با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

العالم - عراق

به گزارش شبکه خبری العالم، "عباس الزیدی" از مسئولان ارشد کتائب سید الشهداء به پایگاه خبری العربی الجدید گفت: اطلاعات موجود حاکی از درست نبود ادعای اشغالگران مبنی بر تهاجم زمینی به لبنان است. معتقدیم که آنچه اشغالگران (در منطقه مرزی فلسطین اشغالی با جنوب لبنان) انجام داده اند، چیزی جز سنجش اوضاع نبوده است.

وی تاکید کرد: تصمیم گروههای مقاومت عراق در این زمینه مشخص است، یعنی اگر اسرائیل عملیات زمینی گسترده ای را علیه لبنان آغاز کند، ما چند ساعت بعد در خطوط مقاومت و مبارزه خواهیم بود، اما حزب الله لبنان به ما اطمینان داده که توانایی های نظامی خود را دارد و نیازی به نیروی رزمی انسانی در خط تماس با دشمن ندارد و هم اکنون ده ها هزار رزمنده دارد.

الزیدی خاطرنشان کرد: هیات هماهنگی مقاومت در عراق تصمیمات مهمی در ارتباط با لبنان گرفته است که در حال حاضر مناسب نیست که اعلام شود. ما تاکید می کنیم که عملیات پشتیبانی موشکی و پهپادی تا زمان تجاوز توقف تجاوزگری به لبنان و غزه متوقف نخواهد شد.

در همین پیوند، «شیخ علی الفتلاوی» از مسئولان ارشد جنبش انصارالله الاوفیاء به عنوان یکی از گروههای اصلی «مقاومت اسلامی در عراق»، به پایگاه العربی الجدید گفت: رهبری حزب‌الله لبنان به آنها اطلاع داده است که در حال حاضر نیازی به رزمنده ندارند. برادران در حزب الله توانایی‌های رزمی و نظامی عالی خود برای مقابله با هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل را برای ما تشریح کردند. دیروز حزب الله با ارتش اشغالگر در مرز وارد درگیری شد.

وی افزود: آمادگی کامل وجود داد و هرلحظه که حزب الله اشاره کند، بسیار سریع با زرادخانه نظامی گروههای مقاومت عراق در لبنان خواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها