در روز عملیات موشکی ایران ثبت شد؛ بالاترین میزان مصدومان اسرائیل از اواسط اکتبر 2023 

در روز عملیات موشکی ایران ثبت شد؛ بالاترین میزان مصدومان اسرائیل از اواسط اکتبر 2023 
چهارشنبه 18 مهر 1403 - 18:26

آمار‌های رسمی پایگاه داده‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بیمارستان‌های این رژیم در روز عملیات موشکی ایران در اول اکتبر جاری، بالا‌ترین میزان مصدومان را از اوسط ماه اکتبر سال ٢٠٢٣ میلادی پذیرش کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش سایت عربی پست، انتشار این داده‌ها در حالی است که ارتش اشغالگر جزئیات تلفات و خسارت های کلی ثبت‌شده در جریان عملیات موشکی ایران در یکم اکتبر 2024 میلادی را به طور گسترده سانسور و بایکوت کرده و رسانه‌‌های این رژیم به دلیل سانسور نظامی توانایی انتشار برخی اخبار را به دلیل حساسیت آنها ندارند.

در یکم اکتبر 2024، ایران با 180 موشک به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی حمله و اعلام کرد که این عملیات در پاسخ به ترور "اسماعیل هنیه" رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس در ژوئیه 2024 در تهران و ترور "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان و "عباس نیلفروشان" از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در 27 سپتامبر 2024 انجام شد.

بستری شدن 214 مصدوم در روز عملیات موشکی ایران

پایگاه داده‌های وزارت بهداشت رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که تنها در روز اول اکتبر ٢٠٢٤ میلادی، ٢١٤ مصدوم در بیمارستان‌های این رژیم بستری شدند. از اواسط اکتبر ٢٠٢٣ میلادی، بیمارستان‌های رژیم اسرائیل این تعداد مصدوم را در یک روز پذیرش نکرده بودند.

از ١٧ اکتبر ٢٠٢٣ تا ٣٠ سپتامبر ٢٠٢٤ میلادی، میانگین روزانه تعداد مصدومان پذیرش شده در بیمارستان‌ها ٤٢ نفر بود، اما این تعداد در یکم اکتبر ٢٠٢٤ همزمان با عملیات موشکی ایران و تیراندازی دو فلسطینی در شهر تل‌آویو دو برابر شد.

نرخ پذیرش مصدومان در بیمارستان‌ها در اول اکتبر ٢٠٢٤ دومین نرخ بالا از زمان ١٦ اکتبر ٢٠٢٣ بود. در ١٦اکتبر ٢٠٢٣ بیمارستان‌ها ٢٢٧ مصدوم را در یک روز پذیرش کرده بودند.

بیشترین پذیرش مصدومان در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی سه روز اول جنگ و به شرح زیر بود:

٧ اکتبر ٢٠٢٣: ١٤۵٦ مصدوم.

٨ اکتبر ٢٠٢٣: ٤٧۵ مصدوم.

٩ اکتبر ٢٠٢٣: ٣٠٦ مصدوم.

این افزایش چشمگیر تعداد مصدومان پذیرش‌شده در بیمارستان‌ها در تاریخ یک اکتبر ٢٠٢٤، روایت ارتش اسرائیل را زیر سوال می‌برد که گفته بود عملیات موشکی ایران "هیچ آسیبی به همراه نداشته است". این افزایش همچنین آمار سازمان اورژانس این رژیم را زیرا سوال می‌برد که اعلام کرد "بر اثر ترکش موشک‌های ایران تنها دو نفر زخمی شدند".

در میان معدود اظهارات مقامات صهیونیست در مورد خسارات ناشی از عملیات موشکی ایران، اظهارات "امیر کوچاوی" شهردار منطقه "هود هاشارون" در شمال تل آویو بود که گفت: "حدود ١٠٠ خانه در این منطقه پس از حمله موشکی ایران آسیب دیدند". شهرداری این منطقه در‌عین‌حال اعلام کرد که "هیچ تلفات انسانی در نتیجه این حمله رخ نداده است."

در همان روزی که ایران عملیات موشکی خود به سرزمین‌های اشغالی را اجرا کرد، شهر تل آویو شاهد عملیات شهادت طلبانه ٢ شهروند فلسطینی اهل شهر الخلیل بود که منجر به کشته شدن ٧ صهیونیست و زخمی شدن ١٦ نفر دیگر از آنها شد.

در همین حال، داده‌های وزارت بهداشت اسرائیل همچنین نشان می‌دهد که تعداد مصدومان پذیرش‌شده در بیمارستان‌ها از ابتدای اکتبر ٢٠٢٤ که مصادف با آغاز تهاجم زمینی این رژیم به جنوب لبنان بود، افزایش یافته است.

بین اول تا هشتم اکتبر ٢٠٢٤، ٩٣٩ مصدوم در بیمارستان‌های اسرائیل بستری شدند که این رقم بالا‌تر از میانگین روزانه است که بیمارستان‌ها قبل از شروع تهاجم زمینی به جنوب لبنان و افزایش شلیک موشک‌های حزب‌الله به شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین پذیرش کردند.

از زمان آغاز تهاجم زمینی به جنوب لبنان، رژیم اسرائیل از کشته شدن ١٠ نظامی و مجروح شدن ده‌ها نفر دیگر از آنها در نتیجه درگیری با نیرو‌های حزب‌الله در مرز شمال سرزمین‌های اشغالی با جنوب لبنان خبر داد.

علیرغم محدودیت‌های اعمال شده، برخی از رسانه‌های صهیونیستی مانند هاآرتص و یدیعوت آحارونوت پیش‌از‌این گزارش‌هایی را منتشر کردند که حاوی داده‌ها و آمار کاملا مغایر و متفاوت از داده‌ها و آمار نهاد‌های نظامی این رژیم درباره تلفات صهیونیست‌ها است.

پربیننده ترین خبرها