روزشمار تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان؛ جنایت در قلب بیروت

روزشمار تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان؛ جنایت در قلب بیروت
جمعه 20 مهر 1403 - 08:18

ارتش رژیم صهیونیستی در نوزدهمین روز تهاجم نظامی به لبنان، به قلب بیروت و ضاحیه و شهر‌ها و روستا‌های جنوب لبنان حمله کرد.

العالم - لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی در نوزدهمین روز پیاپی، دیروز عصر پنج‌شنبه در دو نوبت، قلب بیروت را هدف حملات هوایی قرار داد. حملات بی‌وقفه جنگنده‌های این رژیم به ضاحیه و شهر‌ها و روستا‌های جنوبی لبنان هم ادامه‌ دارد. این رژیم همزمان برای حمله زمینی به لبنان از برخی محور‌های مرزی به‌ شدت تلاش می‌کند اما پیوسته با مقاومت نیرو‌های مقاومت اسلامی حزب‌الله رو‌به‌رو می‌شود.

وزارت بهداشت لبنان شهادت ٢٢ و مجروح شدن ١١٧ نفر را در حملات رژیم صهیونیستی به بیروت تایید کرد. هدف این حمله به مرکز بیروت ترور "وفیق صفا" مقام ارشد حزب‌الله بوده است. حزب‌الله می‌گوید که صفا جان سالم به در برده است. او مسئول ارتباطات خارجی و داخلی این گروه مقاومت است.

پیش‌ از‌ این، "دانیال هاگاری" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار ویدیویی ادعا کرده بود که ارتش این رژیم "یکی از پایگاه‌های حزب‌الله در جنوب لبنان" را شناسایی کرده است.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان چند ساختمان در محله "حریک" در ضاحیه جنوبی بیروت برای تخلیه خانه‌های خود هشدار داده است.

خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی "اکسیوس" دیروز پنج شنبه به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و فرماندهان نیرو‌های سازمان ملل (یونیفل) گزارش داد این نیرو‌ها طی روز‌های گذشته درخواست اسرائیل برای تخلیه نیرو‌های پاسدار صلح سازمان ملل از جنوب لبنان را رد کرده است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) از سال ۱۹۷۸ میلادی در جنوب این کشور مستقر هستند. آنها در این منطقه وظیفه نظارت بر برقراری منطقه حائل میان فلسطین اشغالی و لبنان را به عهده دارند.

اما از آغاز ماه اکتبر سال جاری و در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، نیروهای یونیفیل در این منطقه با چالش‌های گسترده‌ای مواجه شده‌اند.


*تازه‌ترین تحولات لبنان:

11:54 | دستگیری جاسوس در لبنان

نیروهای امنیتی لبنان یک تبعۀ سوری به‌نام «م.ا.ح» را بعد از رصد و تعقیب در منطقۀ «دیرالقمر» در جنوب لبنان دستگیر کرده‌اند.

این فرد متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بود. مأموریت این جاسوس شناسایی موقعیت بعد از حملات بوده است.

این جاسوس بعد از مجروح‌شدن در بیروت به منطقۀ الشوف در جنوب لبنان نقل مکان کرده بود که توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد.

با این حال، برخی منابع محلی لبنان تعداد جاسوس‌های دستگیر‌شده در لبنان را چند نفر گزارش کرده‌اند.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» نوشته دیروز نیروهای امنیتی لبنان یک خبرنگار انگلیسی که پاسپورت رژیم صهیونیستی همراه او بوده در ضاحیۀ جنوبی بیروت دستگیر کرده‌اند.

فیام

10:24 | نبیه بری: آمریکایی‌ها بیشتر حرف می‌زنند تا عمل کنند

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد آمریکایی‌ها با کشورش در ارتباط بوده و می‌گویند که موافق راهکار در لبنان هستند، اما سخن بسیار و اقدام اندک است. (جزییات بیشتر)

08:53 | رسانه‌های عبری:‌ به‌رغم حملات شدید، حزب‌الله شکست نخورده است

رسانه‌های عبری‌زبان اذعان کرده‌اند که به‌رغم ترور برخی از رهبران و فرماندهان حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی، اما این گروه شکست نخورده است و همچنان توان وارد کردن خسارات و تلفات بیشتر به اسرائیل را دارد. (جزییات بیشتر)

05:10 | آمریکا خواستار اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت درباره لبنان شد

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاها و اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله و بدون اشاره به اقدامات و تجاوزات اسرائیل با حمایت از این رژیم گفت که واشنگتن خواستار اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت برای حل بحران میان لبنان و اسرائیل است. (جزییات بیشتر)

در حال تکمیل ...

پربیننده ترین خبرها