به روز رسانی می شود؛

34مین روز حمله زمینی اشغالگران به لبنان|تداوم بمباران‌ جنوب بیروت؛ رکورد عملیات حزب الله در یک روز شکسته شد

34مین روز حمله زمینی اشغالگران به لبنان|تداوم بمباران‌ جنوب بیروت؛ رکورد عملیات حزب الله در یک روز شکسته شد
شنبه 5 آبان 1403 - 11:11

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای سی و چهارمین روز متوالی به حملات تجاوزکارانه گسترده خود علیه لبنان و بمباران شدید حومه جنوبی بیروت، بقاع و جنوب لبنان ادامه می‌دهد.

العالم - لبنان

بنابر این گزارش، حزب الله نیز در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی روز جمعه از اجرای 48 عملیات در واکنش به حملات این رژیم، تلاش برای ممانعت از پیش‌روی ارتش اشغالگر، حمله به مواضع، پایگاه‌ها، مکان استقرار نظامیان و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. این آمار رکورد عملیات حزب الله در یک روز از زمان شروع حمله زمینی اسرائیل به خاک لبنان است.

در همین حال کمیته مدیریت خطر بلایای طبیعی وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 41 تن شهید و 133 نفر مجروح شدند و آمار قربانیان از ابتدای حملات رژیم اسرائيل پس از عملیات 7 اکتبر حماس (طوفالان الاقصی) به 2634 شهید و 12252 مجروح رسید. آمار ثبت‌شده آوارگان نیز به 190975 آواره در مراکز اقامتی و 43712 خانواده رسید.

نظامیان اشغالگر علی‌رغم تمامی خواسته‌های بین المللی برای تضمین امنیت، همچنان نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را هدف قرار می دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که نظامیان این رژیم سه شنبه پیش پس از تیراندازی نیروهای اسرائیلی به محل مورد نظر خود از یک پست دیدهبانی در شهر الضهیره در جنوب لبنان عقب‌نشینی کردند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه به نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد: واشنگتن همچنان به دنبال راه حل دیپلماتیک برای آتش‌بس فوری و تعهد همه طرف‌ها به قطعنامه‌های بین المللی است که ثبات در منطقه را تضمین کند.

میقاتی در پاسخ گفت: «ما بر اولویت آتش‌بس و جلوگیری از تجاوزات اسرائیل پافشاری می‌کنیم.» وی خواستار تعهد واقعی اسرائیل به آتش‌بس شد.

رژیم صهیونیستی از شب دوشنبه (2 مهر ماه) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان و جنگ مستقیم با این کشور را آغاز کرده است.

گزارش لحظه ای جنگ اشغالگران صهیونیست علیه لبنان:

** وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد

وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را برای پایان دادن به تنش آفرینی نظامی رژیم اسرائیل در سراسر منطقه برعهده گیرد.

** حمله پهپادی حزب الله به «نهاریا» در شمال اراضی اشغالی؛ لحظاتی پیش

1

**بیروت؛ پس از حملات شب گذشته صهیونیست‌ها

1

حمله موشکی حزب الله به کریات‌شمونه

حزب الله لبنان در اولین بیانیه خود در روز شنبه اعلام کرد که شهرک اشغالی کریات شمونه را با انبوهی موشک هدف قرار داده است.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها