با شرکت در یک نشست فراگیر در غزه

‌ فلسطینی‌ها خود را آماده امضای توافقنامه آشتی می‌کنند

‌ فلسطینی‌ها خود را آماده امضای توافقنامه آشتی می‌کنند
يکشنبه 11 ارديبهشت 1390 - 06:57

واشنگتن ـ گروه‌هاي فلسطيني با حضورجنبش حماس وفتح پس از سالها نخستين بار درغزه نشستي برگزار کردند تا مقدمه اي براي امضاي توافقنامه صلح درقاهره در چهارشنبه آينده باشد.

"اسماعيل رضوان" يکي از رهبران جنبش حماس روز يکشنبه درگفت وگو با شبکه خبري العالم تاکيد کرد : جنبش حماس و فتح در دست يافتن به توافقنامه صلح و اجراي اين توافقنامه جدي هستند و تحولات جاري درعرصه فلسطين و جهان عرب همگي در جهت حمايت از توافقنامه صلح تحت نظارت مصراست.

شرکت کنندگان دراين نشست راهکارهاي اجراي توافقنامه و مقابله با فشارهاي اسراييلي براي به شکست کشاندن اين توافقنامه و ادامه دادن به تلاشها براي بازپس گيري حقوق کامل فلسطيني ها را بررسي کردند.

"خالدالبطش" يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي در گفت و گو با شبکه العالم گفت: ما  به دليل تغييرات منطقه اي و انقلابهاي مردمي در مقابل يک مرحله تاريخي جديدي قرارداريم، ازاين رو بايد يکپارچه باشيم و خود را براي استقبال از نتايج انقلابهاي عربي آماده کنيم.

وي افزود: طرف فلسطيني بايد براي به صلح پيش قدم شود تا بتواند با نقشه هاي جنايتکارانه رژيم اشغالگرعليه قدس و مسجد الاقصي و پناهندگان و مساله حق بازگشت مقابله کند.

رهبران گروههاي فلسطيني بنا به دعوت قاهره عازم مصر خواهند شد تا از روز دوشنبه به بررسي جزييات امضاي توافقنامه صلح بپردازند و در عين حال پايبندي به اصول فلسطيني را نيز تضمين کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها