عضو ارشد جهاد اسلامي درمصاحبه با العالم مطرح کرد:

اعلام برخي جزئيات توافقنامه فتح وحماس

 اعلام برخي جزئيات توافقنامه فتح وحماس
سه شنبه 13 ارديبهشت 1390 - 18:30

غزه (العالم) يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين با اشاره به برخي جزئيات توافقنامه امضا شده بين فتح وحماس در قاهر گفت: اين دوجنبش درباره تشکيل کابينه وحدت ملي يا کابينه تکنوکرات به مدت شش ماه به توافق رسيده اند که دوره فعاليت اين کابينه تا يک سال قابل تمديد خواهد بود.

احمد مدلل روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: جنبش هاي فتح و حماس همچنين درباره برگزاري انتخابات در مرحله مشخص، ترتيبات امنيتي و ساير مسايل به توافقاتي دست يافته اند.
مدلل به موضوع بازسازي سازمان آزاديبخش فلسطين وبررسي اين امر در مذاکرات قاهره اشاره کرد و افزود: ما موضوع بازسازي سازمان آزاديبخش فلسطين را از اولويت هاي گروه هاي فلسطيني مي دانيم و بر اين باوريم که بازسازي اين سازمان از ملزومات اصول ملي براي فلسطيني هاست.
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين از امضاي توافقنامه آشتي ملي ميان جنبش هاي فتح و حماس که امروز (سه شنبه) در قاهره صورت گرفت؛ استقبال کرد.
وي تصريح کرد: با وجود برخي ملاحظاتي که نسبت به اين توافقنامه داريم اما جنبش جهاد اسلامي هرگز مانعي بر سر تحقق اين آشتي نخواهد بود.
مدلل گفت: ما بر اين باوريم که به عنوان يک گروه فلسطيني حق داريم در صحنه سياسي حضور و فعاليت داشته باشيم و نظرات خودمان را اعلام کنيم تا به عنوان پيوستي به بندهاي توافقنامه فتح و حماس افزوده شود.
وي افزود: ما بر اين باوريم که همه گروه هاي فلسطيني ملاحظاتي نسبت به اين توافق نامه دارند و ما نيز يکي از اين گروه ها هستيم.
مدلل گفت: يکي از ملاحظات ما نسبت به اين توافقنامه اين بود که حدود و مسووليت هر کدام از گروه هاي فلسطيني در قبال آن مشخص شود که اين نکته به عنوان پيوستي به توافقنامه اضافه شد.

پربیننده ترین خبرها