به دنبال کشته شدن بن لادن

مقام اطلاعاتی صهیونیستی: آمریکا به ترور مشروعیت داد

مقام اطلاعاتی صهیونیستی: آمریکا به ترور مشروعیت داد
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390 - 12:51

رئيس سابق شعبه اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده باعث متداول شدن کشتن افرادي دانست که از آنها به تروريست ياد کرد و اظهار داشت: سيد حسن نصرالله نيز اين امر را درک مي‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" به نقل از اهارون زئيفي فرکش نوشت: ما نبايد فراموش کنيم که ما يک قدرت بزرگ نيستيم و همه آنچه براي آمريکا مجاز است براي ما مجاز نيست. با اين وجود در قواعد رويارويي در چارچوب جنگ با تروريسم و همچنين گشوده شدن باب مانور دادن، شاهد تغيير تدريجي هستيم.

این مقام اطلاعاتی صهیونیستی در ادامه با ربط دادن این مساله به لبنان و حزب‌الله گفت: سيد‌حسن نصرالله نيز به خوبي اين امر را درک مي کند. وي افزود: اينکه در چند سال اخير سيد حسن نصرالله از محل اقامت خودش کمتر خارج مي شود و اسرائيل نيز براي اجراي آنچه که وی طرح‌هاي عليه رهبران سازمان هاي تروريستي مخالف خواند هرگونه مذاکره اي مشروعيت بيشتري دارد، تصادفي نيست.

فرکش که اقدامات تمام سازمان‌ها و ارگان‌های اطلاعاتی رژیم متبوعش برای ترور رهبران مقاومت اسلامی لبنان راه به جایی نبرده است، در ادامه با اشاره به اينکه در گذشته کشورهاي غربي از ادعاهاي اسرائيل مبني بر عدم تفاوت ميان رهبري سياسي و نظامي در سازماني تروريستي دنباله‌روي مي کردند افزود: تصميم امريکا مبني بر تصفيه بن لادن يک پيام مهم داشت و ان اينکه نمي توان ميان يک رهبر و اقدامات نيروهاي اجرايي تحت فرمان او تفاوتي قائل شد و بايد تصميم گيرندگان را به قتل رساند.

فرکش که تمام افتخارات دستگاه اطلاعاتی تحت امرش کشتن زنان و کودکان است با افتخار به رویه تروریستی اسرائیل و اعتراف به رسمیت داشتن تروریسم دولتی در این رژیم به ترور رهبران سیاسی و معنوی فلسطین اشاره کرد و گفت: حدود هفت سال قبل زماني که رهبران حماس از جمله احمد ياسين و عبدالعزيز رنتيسي را به قتل رسانديم موضع ما در جامعه جهاني مورد تأييد نبود.

فرکش در پاسخ به اين سؤال که آيا در پيش گرفتن سياست ترور رهبران حماس به سود آن رژيم بوده يا باعث تشويق بيشتر فلسطيني ها به انجام عمليات شهادت طلبانه شده است اظهار داد: اسرائيل به علت قرار گرفتن در معرض حملات متعدد، تجارب فراواني کسب کرده است. زيرا رهبران اين سازمان ها دوست ندارند "عمليات انتحاري" انجام بدهند و زماني که تحت تعقيب قرار مي گيرند، کارآمدي شان اندک مي‌شود!!

وي افزود: ترور هنوز هم ابزار مهمي براي بازداشتن رهبران سازمان هاي تروريستي از اقدامات خرابکارانه است. 

وي تأکيد کرد: هر رهبري در سازمان هاي تروريستي جايگزيني دارد. بن لادن نيز جانشيناني دارد. مهم اين است که سلسله ترورها عليه رهبران اين سازمان تروريستي ادامه داشته باشد و اين پيام را به آنها منتقل کند که آنها آسيب پذير هستند.

فرکاش در پاسخ به سؤالي درباره علت ناتواني اسرائيل در يافتن سرباز ربوده شده خود در نوار غزه که به دنبال کشته شدن بن لادن مطرح گرديده است، با اعتراف به این ناتوانی گفت: سازمان هايي مانند حماس و حزب الله از نقاط قوت و ضعف ما به خوبي آگاه هستند و همچنين به خوبي مي دانند که براي مراقبت از اين سرباز اسیر شده چگونه عمل کنند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی سال‌هاست تلاش می‌کند رهبران حزب‌الله را ترور کند و هزینه‌های بسیاری هم در این زمینه کرده و می‌کند، اما دو عامل ترس از انتقام‌گیری حزب‌الله که تمام سرزمین‌های اشغالی را در برد موشک‌های خود دارد از یک سو و توان اطلاعاتی و امنیتی حزب‌الله از سوی دیگر باعث شده تا این رژیم نتواند اقدامی علیه رهبران حزب‌الله، به خصوص دبیرکل آن صورت دهد.

ترور حاج عماد مغنیه از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان همچنان دامن این رژیم را گرفته است و سران آن از ترس انتقام‌گیری حزب‌الله به شدت تحت فشار هستند در حالی که ترور محمود المبحوح از رهبران حماس باعث رسوایی این رژیم در مجامع جهانی شد، تا جایی که تروریسم دولتی را همزاد رژیم صهیونیستی می‌دانند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها