خالد مشعل با اشاره به امضای توافقنامه آشتی ملی فلسطین

جنگ ما تنها با رژیم صهیونیستی است

جنگ ما تنها با رژیم صهیونیستی است
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390 - 13:42

خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت ملي فلسطين حماس در حاشيه امضاي توافقنامه آشتي ملي فلسطين اعلام کرد جنگ ما تنها با رژيم صهيونيستي است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم رهبران جنبش‌ها و احزاب فلسطینی امروز چهارشنبه نظارت مصر توافقنامه آشتی ملی را امضا کردند که به اختلافات چهارساله آنها پایان می‌دهد.

محمود عباس به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح و خالد مشعل به نمایندگی از دولت حماس و این جنبش پس از امضای این توافقنامه در سخنانی به مسایل مهم در آینده سیاسی فلسطین به خصوص مباحث بازسازی غزه، تشکیل دولت وحدت ملی، انتخابات، تداوم اشغالگری و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، بازگشایی گذرگاه رفح و آینده مذاکرات سازش پرداختند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنان کوتاهی با اشاره به رنج‌ها و مشقت‌هایی که ملت فلسطین در طول چهار سال گذشته متحمل شده است تاکید کرد، براي تحقق آشتي ملي حاضر به پرداخت هرگونه هزينه اي هستيم و تنها جنگ ما با رژيم اشغالگر اسراييل است

بر اساس این گزارش، خالد مشعل با اشاره به مفاد توافقنامه آشتی ملی در مورد ضرورت تشکیل دولت مستقل فلسطینی گفت: ما خواهان تشکيل دولت مستقل فلسطين بر اراضي غزه و کرانه باختري به پايتختي قدس هستيم.

رهبر سیاسی حماس در ادامه یادآور شد ما خواهان مراجع تصميم گيري واحد و حکومت واحد و تصميم واحد هستيم که این خود نشان از عزم جدی فلسطینی‌ها برای پایان دادن به اختلافات است.

مشعل همچنین به تلاش‌های بین‌المللی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی اشاره کرد و گفت: مصر و اتحاديه عرب بايد به دنبال راهبردي جديد براي واداشتن اسراييل به عقب نشيني از اراضي ما باشند

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان خطاب به محمود عباس گفت: براي پذيرش انتخابات در نزديک ترين فرصت ممکن آمادگي داريم و نتايج آن را هر چه که باشد مي پذيريم.

پربیننده ترین خبرها