جیمی کارتر در واکنش به امضای توافقنامه آشتی ملی فلسطین

آمریکا به دمکراسی فلسطین احترام بگذارد

آمریکا به دمکراسی فلسطین احترام بگذارد
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390 - 15:04

جيمي کارتر رئيس جمهور اسبق آمريکا از جامعه بين المللي خواست که از آشتي ملي گروه هاي فلسطيني و تشکيل دولت وحدت ملي در آينده نزديک حمايت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم کارتر ضمن تمجید از امضای توافق آشتی میان جنبش های فتح و حماس، از لحظه امضای این توافق به عنوان لحظه ای سرنوشت ساز یاد کرد.

رئیس جمهور اسبق آمریکا که اکنون خود را در قالب یک فعال صلح معرفی کرده و به باریکه غزه هم سفر کرده است، خاطر نشان کرد: که اگر جامعه بین‌المللی و آمریکا از این تلاش ها حمایت کنند، به دموکراسی فلسطین کمک کرده‌اند و این مساله می تواند زمینه‌ای برای تشکیل کشور فلسطینی در کرانه باختری و باریکه غزه باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین کارتر همچنین اظهار داشت: توافق جنبش‌های فتح و حماس را می توان تحولی در راستای "بیداری عربی" و "تمایل به رفع اختلافات" دانست.

 طراح معاهده کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: طرفین پس از مدت ها به این نتیجه رسیده‌اند که تشکیل کشور مستقل فلسطین در سایه شکاف داخلی و اختلافات میان آنها محقق نخواهد شد.

گروه های فلسطینی ظهر امروز چهارشنبه موفق شدند، توافق آشتی ملی میان خود را در مقر سازمان اطلاعات مصر و با نظارت طرف مصری به امضا برسانند.

در همین راستا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان تصریح کرد که اسرائیل چشم دیدن آشتی ملی فلسطینیان را ندارد چرا که اختلاف حماس و فتح به نفع این رژیم است.

"نبیل شعث" از معاونان محمود عباس نیز هشدار داده است که کشورهای میانجی آشتی ملی باید از اصرار خود مبنی بر به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی توسط حماس دست بردارند. وی تاکید کرده است که تحقق چنین امری غیرممکن است و سخن گفتن از آن هیچ فایده‌ای ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها