یک شبکه خبری با اشاره به توافق فتح و حماس

جیمی کارتر در واکنش به امضای توافقنامه آشتی ملی فلسطین

جیمی کارتر در واکنش به امضای توافقنامه آشتی ملی فلسطین
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390 - 15:25

جيمي کارتر رئيس جمهور اسبق آمريکا از جامعه بين المللي خواست که از آشتي ملي گروه هاي فلسطيني و تشکيل دولت وحدت ملي در آينده نزديک حمايت کنند.

به گزارش اين شبکه تلويزيوني امضاي توافق اشتي ميان دو جنبش حماس واکنش‌هاي منفي در اسرائيل در پي داشته است، برخي مي‌گويند اين توافق تاثيرات منفي بر روند صلح خاورميانه دارد و تشکيلات خودگردان را مسئول پيامدهاي اين آشتي دانستند!!

تماضر ملحم خبرنگار اين شبکه در قدس اشغالی در گزارشي در اين زمينه افزود: اسرائيل به صورت رسمي تشکيلات خودگردان فلسطين را مسئول پيامدهاي اين آشتي دانست و تشکيلات را ميان صلح با شهروندان خود يا صلح با اسرائيل مخير کرد. واکنش هاي اسرائيل به اين مساله ادامه دارد و مهم ترين تصميم 

سران اسرائيل بلوکه کردن دارايي‌هاي مالياتي تشکيلات خودگردان است.

 برخي اين اقدام اسرائيل را ناشي از نگراني اين رژيم در پايان يافتن اختلافات ميان گروه هاي فلسطيني دانستند که چهار سال به طول انجاميده است. به نظر مي رسد تل‌آويو خود را آماده تحميل مجازات‌هاي ديگري بر تشکيلات خودگردان کرده باشد. بر اساس این گزارش اسرائيل همچنين نگران هماهنگي هاي آينده خود با رام‌الله است؛ نگراني‌هايي اسرائيل از فلسطينيان روز به روز در حال افزايش است و يکي از اين نگراني هاي عمده درخواست محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين از مجمع عمومي سازمان ملل در ماه سپتامبر آينده براي به رسميت شناختن کشور مستقل فلسطين است.

يکی از مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی در این رابطه خبرنگار این شبکه خبری گفت: توافق ميان فتح و حماس مواضع آنان را تشديد خواهد کرد و اين وضع به سود روند صلح نيست! به اعتقاد من اين آشتي هيچ آينده‌اي ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها