مصر انقلابي؛ حامي ملت فلسطين

مصر انقلابي؛ حامي ملت فلسطين
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1390 - 09:16

معاون وزير امور خارجه اسبق مصر تاکيد کرد که مصر در زمان "حسني مبارک" ديکتاتور سابق اين کشور بر اساس راهبرد رژيم صهيونيستي عمل مي کرد اما امروز پس از انقلاب مردمي خود براساس راهبرد ملي و عربي پيش مي رود و از ملت فلسطين حمايت مي کند.

"عبد الله الاشعل" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: سياست مصر در زمان رژيم مبارک باعث وحشگيري اسرائيل، ضربه به مقاومت، تضعيف جهان عرب و شکست وحدت بين فلسطيني ها شد اما مصر امروز نقش خود را بازيافته و براي تقويت وحدت ملت فلسطين تلاش مي کند.

قاهره پایتخت مصر دیروز (چهارشنبه) میزبان رهبران گروه های فلسطینی بود که توافقنامه آشتی ملی فلسطینی را امضا کردند.

وي خاطرنشان کرد: مصر جديد به علت توجه و اهتمام به منافع فلسطينيها با فشار مواجه خواهد شد زيرا توجه به منافع فلسطينيها صرفا کمک براي امضاي توافقنامه آشتي ملي نيست بلکه مصر درسايه آن تلاش خواهد کرد تا مفاد اين توافقنامه اجرا شود.

الاشعل افزود: مانع اصلي در اين زمينه رژيم صهيونيستي است و موضوع برقراري آشتي بين فلسطيني ها بر روابط مصر و اسرائيل نيز تاثير خواهد گذاشت.

وي تصريح کرد: مصر در گذشته از اسرائيل حمايت مي کرد اما امروز بعد از انقلاب مردمي پشتيبان فلسطين شده است.

معاون وزير امور خارجه اسبق مصر درباره گذرگاه رفح در مرز مصر با نوار غزه گفت: اين گذرگاه به تصميم مصر به طور دائم بازگشايي خواهد شد و بازگشايي آن به خاطر مسائل بشردوستانه و حقوقي است زيرا محاصره نوار غزه از سوي اسرائيل و رژيم مبارک بود اما مصر پس از انقلاب مردمي خود چنين رويکردي ندارد.

وي خاطرنشان کرد: برقراري آشتي بين جنبش هاي حماس و فتح سبب عادي شدن اوضاع در فلسطين خواهد شد.

الاشعل گفت: مصر دیگر هيچ رابطه اي با اسرائيل ندارد اما با فلسطيني ها تعامل خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها