مُهر تأیید نتانیاهو بر حمایت مطلق آمریکا از کشتار مردم غزه در راهپیمایی‌ بازگشت

مُهر تأیید نتانیاهو بر حمایت مطلق آمریکا از کشتار مردم غزه در راهپیمایی‌ بازگشت
يکشنبه 3 تير 1397 - 17:17

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد تل‌آویو «تأیید مطلق» را از آمریکا برای آنچه او «حمایت از شهروندان ساکن در مجاورت غزه» نامید، دریافت کرده بود.

العالم _ فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در جلسه هفتگی کابینه اعلام کرد: «اسرائیل به تأیید مطلق آمریکا برای عملیات در راستای حمایت از امنیت و امنیت شهروندان در مناطق مجاور غزه (شهرک‌های صهیونیستی) دست یافته بود».

بر اساس گزارش «المنار»، نتانیاهو در ادامه گفت، در دیدار با «جرد کوشنر» داماد و فرستاده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و نیز «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه ترامپ در امور منطقه درباره وضعیت غزه صحبت شد و رایزنی‌ها پیرامون جایگزین‌های ممکن برای حل مشکلات انسانی در غزه بدون تقویت قدرت حماس بود.

مناطق شرقی نوار غزه از ۳۰ مارس تا کنون شاهد تظاهرات مردمی مسالمت‌آمیز در راستای تأکید بر حق بازگشت آوارگان و اعتراض به محاصره این منطقه است اما رژیم صهیونیستی پاسخ این تظاهرات‌کنندگان را با گلوله، گاز اشک‌آور و بمب‌های دودزا می‌دهد. تا کنون طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه ۱۳۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها ۱۵ کودک زیر ۱۸ سال و یک زن دیده می‌شود؛ تعداد زخمی‌ها نیز بیش از 14 هزار نفر اعلام شده است.

کوشنر و گرینبلات در پایان سفر منطقه‌ای خود و پس از سفر به اردن، مصر، قطر و عربستان، جمعه (دو روز پیش) وارد تل‌آویو شدند و دیداری چهارساعته با نتانیاهو داشتند.

تیم آمریکایی با هدف رایزنی درباره طرح پیشنهادی این کشور برای مسأله فلسطین موسوم به معامله قرن به منطقه سفر کرده؛ کوشنر در گفت‌وگو با روزنامه فلسطینی «القدس» اعلام کرد اگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان متمایل باشد با او مذاکره می‌شود اما اگر تمایلی به صحبت نداشته باشد معامله قرن بدون موافقت او هم رونمایی خواهد شد

پربیننده ترین خبرها