ولی عهد قطر: کانال سوئز را نمی خریم!

ولی عهد قطر: کانال سوئز را نمی خریم!
يکشنبه 26 آذر 1391 - 19:55

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ولیعهد قطر، تلاش دوحه به منظور خرید کانال سوئز را تکذیب کرد و گفت: چنین سخنی شگفتی آور است و از این شایعه بی اطلاعم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ولی عهد قطر در ملاقات با شماری از دست اندرکاران امور رسانه ای عرب، در مورد انتشار خبری مبنی بر تلاش قطر برای خرید کانال سوئز، تصریح کرد: نمی دانم، آیا کانال سوئز به فروش گذاشته شده تا کسی آن را بخرد؟!
شیخ تمیم در ادامه پیرامون نقش مصر در جهان عرب گفت: مصر از مهمترین کشورهای منطقه است که انقلاب آن به نفع امت عربی و اسلامی، از جمله کشورها و ملتهای منطقه است.
وی خاطر نشان کرد: قطر در امور داخلی مصر مداخله نمی کند و با هر دولت یا نظامی که توسط مردم مصر انتخاب شود، همکاری می کند.
به گفتۀ ولیعهد قطر، کشورش از طریق سرمایه گذاری در طرحهای مورد نظر دولت مصر که به نفع ملت بوده و باعث توسعه و شکوفایی این کشور شود، به ملت مصر کمک می کند.
ولی عهد قطر، اخبار منتشره درباره حمایت کشورش از یک گروه سیاسی خاص در مصر را تکذیب کرد و گفت: دوحه از آنچه مردم مصر می خواهند، راضی است و به همین دلیل از هر دولت یا نظامی که این ملت انتخاب کند، حمایت می کند.
وی با نادیده گرفتن روابط حکام قطر با رژیم صهیونیستی، به وجود "برخی مشکلات" با رژیم مخلوع حسنی مبارک اشاره کرد و افزود: اختلافات درباره برخی مسائل عربی به ویژه مساله ملت فلسطین بود.
شیخ تمیم درباره کمک قطر به انقلاب های عربی مدعی شد: حمایت دوحه از ملت ها بر اساس اصول انسانی است اما هرگز در امور آنها دخالت نمی کند، همچنین سخن درباره هدایت انقلابهای ملتها از سوی نظامها، دولتها یا دستگاهها توهین به ملتهایی است که به خاطر حیات، آزادی و کرامت انسانی خود قیام کردند.
وی دربارۀ ارتباط "اصول انسانی" مورد اشارۀ خود با "سلاح" هایی که با حمایت مالی او و پدرش برای اقدامات تروریستی به سوریه ارسال می شود، توضیحی نداد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها