توطئه قطر و فرانسه علیه مخالفان سوری

توطئه قطر و فرانسه علیه مخالفان سوری
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 20:45

العالم، سوریه - دبیرکل حزب همبستگی سوریه (از احزاب مخالف نظام) با بیان این که ناکامی نشست ائتلاف مخالفان سوری در خارج از کشور و پراکندگی و تفرقه میان آنان قابل پیش بینی بود، از فرانسه و قطر به سبب توطئه های فاش شده برضد معارضین سوری به شدت انتقاد کرد.

"سلیم الخراط" امروز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: آنچه در پاریس جریان دارد، موضوع تازه ای نیست؛ آن ها همواره در تلاشند تا زیر پای مخالفان داخلی نظام سوریه را خالی کنند و ثمره های کنفرانس ژنو را پایمال نمایند، اما مخالفان ملی در داخل کشور، برای جمع کردن همه در زیر یک سقف تلاش می کنند.
دبیرکل حزب همبستگی سوریه افزود: ما  به کنفرانس ژنو خوشبین هستیم و امیدواریم ثمره این کنفرانس، برگزاری نشست مخالفان نظام در داخل سوریه باشد و برگزار کنندگان آن هم سوری باشند. در واقع این کنفرانس حاصل طرح هایی خواهد بود که با طرح کوفی عنان آغاز شد و با کنفرانس ژنو ادامه یافت و سپس در تهران در جهت شکل گیری پیش نویس نهایی ملی به سامان رسید.
وی ابراز امیدواری کرد که این پیش نویس به شکل گیری دیدگاهی عزت آفرین منتهی شود.
خراط تاکید کرد: شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید، زیرا دچار چنددستگی و اختلافاتی هستند که اجازه شکل گیری وحدت میان طرف ها را نخواهد داد. در حال حاضر پرده از توطئه های فرانسه و قطر در قبال مساله سوریه برافتاده است.
دبیرکل حزب همبستگی سوریه، در پایان گفت: امروز چشم امید ما به بازگشت گروه ها به خویشتن است و همه را به شرکت در نشست فراگیر ملی در داخل سوریه فرا می خوانیم.
29-10:52
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها