تلاش آمریکا برای تحمیل شرایط اسرائیل به فلسطینی ها

تلاش آمریکا برای تحمیل شرایط اسرائیل به فلسطینی ها
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 08:04

العالم - عضو عرب کنست صهیونیستی از فراکسیون "تجمع ملی دمکراتیک" ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات سیاسی منطقه، تاکید کرد که فرصت های ازسرگیری مذاکرات سازش میان طرف های فلسطینی و صهیونیستی در حال از بین رفتن است.

"باسل غطاس" ضمن تاکید بر اینکه ما چشم امید چندانی به بازدید وزیر امور خارجه آمریکا از منطقه نداریم، تاکید کرد که هدف از سفرهای مکرر جان کری به منطقه ازسرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی طبق شروط و خواسته های طرف صهیونیستی است.

غطاس در ادامه افزود: فلسطینیان بارها بر سر میز مذاکرات با دشمن صهیونیستی نشسته اند، مذاکراتی که هرگز موجب توقف شهرک سازی های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی نشده و هیچ پیشرفتی را در مسیر راه حل تشکیل دو دولت موجب نشده، حتی طرف صهیونیستی به شروط و خواسته هایی که محمود عباس پذیرفته بود، پایبند نبوده است.

وی در رابطه با واکنش دولت عبری در رابطه با از سرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان خاطر نشان کرد: دولت کنونی عبری، دولت تندرویی است که به سختی ازسرگیری مذاکرات سازش را خواهد پذیرفت، زیرا این دولت به هیچ وجه در پی تحقق صلح و سازش در منطقه نیست، بلکه هدف این دولت تداوم اشغالگری در سرزمین های فلسطینی و سیطره بر بخش های بیشتری از اراضی فلسطینیان و توسعه شهرک سازی های خود است.

عضو عرب کنست صهیونیستی از فراکسیون "تجمع ملی دمکراتیک" در ادامه تشریح کرد: دولت کنونی عبری، دولت تندرو و راست گرای بنیامین نتانیاهو است، مراکز حساس و اساسی آن تحت نظر شهرک نشینان افراطی صهیونیست است که در شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند، اعم از "نفتالی بینیت" رهبرحزب "البیت الیهودی" که صراحتا مخالفت خود را با هرگونه راه حل سیاسی مبتنی بر طرح مبادله اراضی با فلسطینیان اعلام کرد یا "اوری اریل" رئیس کمیته اسکان در کنست صهیونیستی که وی نیز جزو شهرک نشینان تندرو یهودی است. همچنین وزیر امنیت دولت عبری که جزو اعضای حزب راست گرای "لیکود" است.

"باسل غطاس" در رابطه با میزان تاثیرات فراکسیون عربی در کنست صهیونیستی در اتخاذ تصمیماتی مهم در دوره آتی عنوان کرد: ما از طریق فعالیت های پارلمانی خود می توانیم جبهه مخالفی را تشکیل دهیم. اکنون یک حزب مخالف قدرتمند با 52 عضو پارلمانی وجود دارد که احزاب دینی نیز عضوی از آن هستند که نتانیاهو مانع از ورود آن ها به دولت جدید عبری شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها