درگیری مسلحانه نزدیک سفارت ایران در بیروت

درگیری مسلحانه نزدیک سفارت ایران در بیروت
يکشنبه 19 خرداد 1392 - 15:52

شبکه العالم از درگیری هواداران گروه‌های تکفیری در سوریه با حامیان نظام بشار اسد و حزب الله لبنان در حوالی یک کیلومتری سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد، طرفداران گروه های تکفیری در سوریه که طی اعلام قبلی و با دعوت حزب "الانتماء اللبنانی" قصد تظاهرات در برابر سفارت ایران در بیروت را داشتند، حدود ساعت دوازده به وقت بیروت با چندین خودرو در فاصله یک کیلومتری سفارت پیاده شدند.
بر اساس این گزارش، هنگامی که این افراد قصد داشتند به سفارت جمهوری اسلامی ایران نزدیک شوند، با جمعی از اهالی منطقه و طرفداران نظام سوریه درگیر می شوند.
خبرنگار العالم با اشاره به مسلح بودن برخی از هواداران گروه‌های تکفیری تأکید کرد: با آغاز درگیری بین این افراد و اهالی منطقه و طرفداران بشار اسد، نیروهای امنیتی و ارتش لبنان وارد عمل شده که این امر منجر به تیراندازی و تبادل آتش بین طرفین می شود.
منابع لبنانی از کشته شدن1 نفر به نام "هاشم سلمان" از اعضای حزب "الانتماء اللبنانی" و مجروح شدن 10 تن دیگر در این درگیری ها خبر دادند.

پس از این درگیری ها طرفین به سرعت متفرق شده، و اکنون اوضاع اطراف سفارت ایران آرام است.
دفتر شبکه العالم در همین منطقه و نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
پیش از این برخی منابع مدعی شده بودند که این درگیری ها مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران روی داده است، درحالی که نیروهای ارتش لبنان با حضور در خیابانهای اطراف منتهی به سفارت ایران، اجازه نزدیک شدن این افراد به سفارتخانه ایران را ندادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها