روزنامه انگلیسی تأکید کرد:

دولت انگلیس خاطرات تلخ گذشته را زنده می کند

دولت انگلیس خاطرات تلخ گذشته را زنده می کند
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 12:05

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه نخست وزیر این کشور حمایت های لازم را برای تصمیم گیری درباره مسلح کردن مخالفان سوریه از دست داده تأکید کرد، تسلیح مخالفان سوریه خاطرات تلخ عراق و افغانستان را در اذهان زنده می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فایننشنال تایمز امروز (چهارشنبه) در گزارشی به نقل از مقامات ارشد دولت و نمایندگان مجلس عوام انگلیس نوشت که بعید به نظر می رسد که این کشور دست به تسلیح مخالفان سوری بزند. زیرا به باور این شخصیت ها، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس حمایت داخلی لازم را برای اتخاذ چنین تصمیمی از دست داده است.
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که کامرون در چند ماه اخیر از سرسخت ترین مدافعان ارائه سلاح به مخالفان "میانه رو" در سوریه برای جنگیدن آنها با نظام سوریه بوده است و وی هفته گذشته پیام حمایتی از امریکا دریافت کرده است. این در حالی است که واشنگتن از برنامه هایش برای مسلح کردن مخالفان سوری خبر داده است.
به نوشته فایننشنال تایمز، در وضعیت کنونی مشکل اصلی آن است که اتخاذ چنین اقدامی از سوی دولت انگلیس با مخالفت آشکار اعضای حزب محافظه کار مواجه خواهد شد، و آنها اعلام کرده اند تصویب این طرح در مجلس نمایندگان انگلیس غیرممکن است.
این روزنامه همچنین به نقل از نمایندگان تأثیرگذار حزب محافظه کار در مجلس نمایندگان اظهار می دارد که طرح موضوع تسلیح مخالفان سوریه، بار دیگر خاطره تلخ چگونگی وارد شدن انگلیس به جنگ های افغانستان و عراق را در اذهان زنده خواهد کرد.
به گفته این نمایندگان، در حال حاضر در انگلیس احساسات متناقضی درباره پیامدهای دخالت نظامی در لیبی که منجر به سرنگونی رژیم این کشور و کشته شدن سرهنگ معمر قذافی شد، وجود دارد؛ و اگرچه از آن زمان تاکنون نتیجه این جنگ به عنوان پیروزی سیاسی برای دیوید کامرون نشان داده می شود، اما هر کس به وضعیت امروز لیبی نظری بیندازد متوجه می شود که این کشور از بی ثباتی رنج می برد و بیشتر سلاح هایی که به مخالفان قذافی ارائه می شد، از طریق مرزها به سایر کشورهای شمال افریقا منتقل شده است.

پربیننده ترین خبرها