تحصن سکوت در ترکیه ادامه دارد

تحصن سکوت در ترکیه ادامه دارد
جمعه 31 خرداد 1392 - 23:04

العالم، استانبول - تظاهرات اعتراض آمیز مردم ترکیه، به شیوه های گوناگون همچنان در شهرهای مختلف این کشور جریان دارد و " تحصن سکوت " در استانبول، شاخص ترین نوع این اعتراض هااست.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از استانبول، استقرار نیروهای امنیتی ترکیه در میدان تقسیم در استانبول، نتوانست به اعتراضات و تظاهرات ضد دولت رجب طیب اردوغان پایان دهد، بلکه فقط تنوع شیوه های اعتراض را سبب شد. شماری از تظاهر کنندگان به تظاهرات " سکوت ِ ایستاده " روی آوردند و این نوع اعتراض به سرعت به دیگر شهرهای ترکیه سرایت کرد و سبب شد که صدها معترض برای ساعت های متوالی در اعتراض به سیاست های دولت اردوغان و سرکوب تظاهر کنندگان توسط نیروهای امنیتی، ساکت بایستند.

یکی از معترضان به خبرنگار شبکه العالم گفت: من 73 سال سن دارم اما به میدان تقسیم آمده ام تا در اعتراض " ساکت ایستادن " شرکت کنم. وقتی اعتراض جوانان و تظاهرات آن ها را دیدم، وظیفه خود دیدم که به آن ها بپیوندم تا دموکراسی در کشورمان حاکم شود. ما می خواهیم فردایی بهتر برای فرزندانمان رقم بزنیم.

یکی دیگر از معترضان به خبرنگار العالم گفت: سیاست ها و اقدامات دولت، اشتباه است و ما نمی توانیم چنین چیزی را بپذیریم، آخرین اشتباهی که دولت مرتکب شد، وقایع میدان تقسیم و خشونتی بود که نیروهای امنیتی با معترضان به کار گرفتند. من اینجا ساکت ایستاده ام تا به سیاست دولت اعتراض کنم.

یکی دیگر از معترضان گفت: ما فکر می کنیم که اردوغان از سیاست آمریکا پیروی می کند و از حقوق برادران مسلمانمان در منطقه دفاع نمی کند. ما ادعای اردوغان مبنی بر حمایت صادقانه از ملت فلسطین را باور نمی کنیم .

در حالی که تاکنون صدها تن از فعالان سیاسی و برگزار کنندگان تظاهرات و کاربران فعال پایگاه های اینترنتی اجتماعی بازداشت شده اند و این بازداشت ها همچنان ادامه دارد؛ دولت ترکیه در حال بررسی اعمال سانسورهای جدید بر اینترنت و سایت های اجتماعی است که نقش مهمی در جهت دهی و ادامه تظاهرات ایفا کردند.

"بولنت ارینش" معاون نخست وزیر ترکیه گفت: دولت، در حال بازنگری در قوانین مربوط به اینترنت است و قصد داریم این قوانین را با قوانین مربوط به رسانه ها ادغام کنیم، اما این به آن معنی نیست که استفاده از اینترنت را ممنوع خواهیم کرد.

در این میان، تظاهرات و درگیری نیروهای امنیتی با مردم در آنکارا همچنان ادامه دارد و این پدیده به ویژه شب ها جلوه دیگری به خود می گیرد. نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده می کنند. همین تنش ها در شهر ازمیر و دیگر شهرهای ترکیه نیز جریان دارد.


21-11:49
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها