ادامه تظاهرات مخالفان اردوغان

ديوار ترس معترضان در تركيه فروريخته است

ديوار ترس معترضان در تركيه فروريخته است
يکشنبه 2 تير 1392 - 13:45

استانبول (العالم)ـ نويسنده و تحليلگر سياسي ترك، تاكيد كرد تركيه هم اكنون وارد مرحله جديدي شده و حوادث ميدان تقسيم اثبات كرده كه شهروندان ديگر از برخوردهای خشونت بار دولت بيمي ندارند.

"حسنی محلی" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: خشونت بی رويه نيروهای امنيتی عليه تظاهركنندگان بر خلاف ادعای وزير كشور تركيه، همچنان حكمفرماست به طوری كه تا كنون هزاران مجروح بر جای گذاشته است.
وی افزود: اردوغان زمانی كه از وزير كشور می خواهد ميدان تقسيم را طی 24 ساعت از معترضان پاكسازی كند اين بدان معناست كه وی تحمل شنيدن صدای مخالفان را ندارد زيرا حوادث ميدان تقسيم در ابتدا اعتراضی بسيار ساده بود وفقط حدود 50 جوان به پارک "گزی" نزديك ميدان التقسيم رفته و به طرح احداث ساختمان در آن و تخريب پارک اعتراض كردند.
محلی خاطرنشان کرد: اردوغان اين جوانان ساده را نتوانست تحمل كند و نيروهای امنيتی با آنان درگير شدند؛ درنتیجه تظاهرات و تحصن در سراسر كشور فراگير شد.
وی با بیان اینکه تركيه وارد مرحله جديدی شده است، تأکید كرد: حوادث ميدان تقسيم ثابت كرد كه شهروندان ديگر از ترورها و استبداد دولت بيمی ندارند.
محلی اظهار داشت: همه مي دانند پيش از حوادث ميدان تقسيم، مردم ترکیه از دولتی كه همه تماسها و مكاتبات را زير ذره بين داشت و سياستمداران، خبرنگاران و فرهنگيان را زنداني مي كرد ترس داشتند.
این تحلیلگر ترک افزود: در ابتدا صداي مخالفان در حجم كنوني يعني پس از حوادث ميدان تقسيم نبود واين حوادث ثابت كرد كه اقدامات استبدادی دولت تركيه و ترورها نتوانست موجب ارعاب شهرونداني شود كه به خيابانها ريخته اند؛ و اين امر بیانگر آن است که شهروندان در سراسر تركيه دیگر برای اعتراض در خیابان ترديد نخواهند داشت.
محلی با اشاره به پخش تصاویر سرکوب معترضان در رسانه های دنیا، اظهار داشت: بر اساس اسناد منتشر شده حدود 8 هزار نفر طی سه هفته گذشته بر اثر اقدامات خشونت آميز نيروهای امنيتی دچار جراحتهای مختلفی شده اند و اين خشونت ها آنگونه كه وزير امور خارجه تركيه می گويد ادعا نيست بلكه واقعيت دارد.
وي گفت: دموكراسي به معناي اين نيست كه حزب حاكم بر افرادی كه به آن رای نداده اند، تسلط يابد.
AM – 22 – 18:5

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها