نماینده مجلس سوریه تشریح کرد؛

اظهارات مضحک نخست وزیر قطر در اجلاس دوحه

اظهارات مضحک نخست وزیر قطر در اجلاس دوحه
يکشنبه 2 تير 1392 - 19:40

العالم، دمشق - عضو مجلس سوریه، اظهارات نخست وزیر قطر در اجلاس دوحه را که مدعی راهکار سیاسی برای بحران سوریه بود، با توجه با تداوم حمایت های تسلیحاتی قطر از تروریست های سوری را مضحک خواند.

"بدیع صقور" در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: اعراب، آمریکا و غرب جنگی واقعی و فراگیر علیه دمشق به راه انداخته اند و کشورهایی که در دوحه قطر گرد هم آمده اند، با سوریه دشمن بوده و می خواهند آن را ویران کنند.

صقور افزود: سخنان "حمد بن جاسم آل ثانی" نخست وزیر قطر و رییس نشست دوحه درباره اینکه به دنبال راه حل سیاسی برای بحران سوریه است، آن هم در کنار تاکید وی و جان کری وزیر خارجه آمریکا برای ادامه حمایت تسلیحاتی از گروههای مسلح، مضحک است. 

وی ادامه داد: سخن حمد که ارسال سلاح را تنها راه تحقق صلح در سوریه است، بسیار خنده دار است، تا وقتی سلاح و موشکهای گراد در اختیار افراد مسلح قرار می گیرد، چگونه می توان از صلح و راه حل سیاسی سخن گفت. 

صقور یادآور شد: کسی که خواستار صلح است، باید ارسال سلاح و حمایت از مخالفان قاتل و مزدور را متوقف کند، چون ارسال سلاح بیشتر به معنای کشتار بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه دوحه مکان توطئه علیه دمشق و بزرگترین پایگاه آمریکا در جهان است، افزود: تصمیمات فردی در نشست دوحه درباره ارسال سلاح برای گروههای مخالف موضوع تازه ای نیست و این کشورها از ابتدا به صورت علنی و غیرعلنی از طریق اردن، لبنان و ترکیه به مخالفان سلاح دادند و حتی کوشیدند از طریق عراق سلاح وارد سوریه کنند، اما عده ای در برابرشان ایستادند. 

نماینده مجلس سوریه، گفت: "بندر بن سلطان" مدیر سازمان اطلاعات عربستان سعودی، به همراه قطر مسئول ارسال سلاح برای مخالفان هستند و همچنین روزانه سلاح و افراد مسلح فراوانی از لیبی به سوریه اعزام می شوند.  
6/23 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها