در صورت بروز درگیری طرفداران و مخالفان مرسی:

ارتش مصر در تظاهرات 30 ژوئن مداخله می کند

ارتش مصر در تظاهرات 30 ژوئن مداخله می کند
سه شنبه 4 تير 1392 - 14:10

العالم - اظهارات مقامات ارتش مصر مبنی بر احتمال مداخله در تظاهرات یکشنبه آینده مخالفان باعث اتهام زنی مخالفان و موافقان دولت علیه یکدیگر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر دفاع مصر گفت: اگر تظاهرات مخالفان در 30 ژوئن (نهم تیر) به درگیری های غیر قابل کنترل منجر شود، نیروهای مسلح ساکت نخواهند ماند.

این تظاهرات زمانی رخ می دهد که مصر درگیر حملات سلفی های تکفیری به شیعیان این کشور است که به کشته شدن 4 تن از شیعیان و مجروح شدن دهها نفر در یکی از روستاهای استان الجیزه منجر شده است.

سرتیپ بازنشسته "محمد علی بلال" قائم مقام پیشین فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر، هدف از سخنان وزیر دفاع مصر را هشدار برای جلوگیری از تشدید اوضاع، فروپاشی دولت و ضربه زدن به امنیت ملی کشور دانست و گفت : اگر ارتش این بار دخالت کند، دیگر به پادگانهای خود بازنخواهد گشت و حق قانونی خود می داند تا برای اعمال فشار بر دولت، تسلط بر نهادهای دولتی تا زمان تکمیل شدن نهادهای قانونی و انتخاب رئیس جمهوری جدید برای کشور اقدام کند.

وی به روزنامه الجزائری الخبر، گفت: پیام وزیر دفاع خطاب به همه مردم مصر با گرایشات و سلیقه های مختلف بود که کاملا آشکار بیان شد.
بلال تاکید کرد: نیروهای مسلح اجازه فروپاشی دولت را نخواهند داد و اگر تظاهرات پایان ماه از چارچوب مسالمت آمیز خارج شود، بدون شک ارتش مداخله خواهد کرد.

این تظاهرات که مخالفان مرسی از مدت ها پیش آنرا سازماندهی کرده اند، مدت هاست باعث نگرانی های هواداران دولت شده است. این در حالی است که شمار زیادی از مردم و گروه های سیاسی مصری برای شرکت در تظاهرات 9 تیر علیه مرسی آماده می شوند.

در همین حال تشکل های انقلابی مصر نیز خواهان تحصن و آغاز راهپیمایی گسترده از روز 28 ژوئن جاری و درخواست استعفای مرسی شدند.
به گزارش خبرنگار العالم از قاهره، ائتلاف جوانان انقلابی مصر تحصن خود را از امروز مقابل ساختمان وزارت دفاع آغاز کرده و از نیروهای مسلح خواسته است برای نجات وطن از سقوط، دست به اقدام فوری بزنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها