اتحادیه عرب: نشست ژنو2 به زودی برگزار نمی‌شود

اتحادیه عرب: نشست ژنو2 به زودی برگزار نمی‌شود
جمعه 7 تير 1392 - 16:09

اتحادیه عرب اعلام کرد، هیچ دلیل محکم و مستدلی مبنی بر برگزاری نشست «ژنو 2» در آینده‌ای نزدیک وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، نصیف حتی، سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب روز پنج‌شنبه گفت: اتحادیه عرب هیچ چیزی در دست ندارد که نشان دهد کنفرانس ژنو 2 در آینده نزدیک برگزار می‌شود و دلیل این مسئله مشکلات و پیچیدگی‌های موجود در مواضع منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب گفت: موضوع اساسی که اتحادیه عرب پیوسته بر آن تاکید دارد این است که راهکار سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است؛ راه حل سیاسی‌ای که فقط از طریق برگزاری نشست ژنو 2 و با تکیه بر معاهده ژنو 1 محقق می‌شود.
وی در ادامه گفت: نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب همچنان با طرف‌های ذیربط در خصوص بحران سوریه به ویژه با اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در تماس است.
سخنگوی اتحادیه عرب با اذعان به وجود موانع بسیاری که از برگزاری ژنو 2 در آینده نزدیک جلوگیری می‌کند، گفت: نبیل العربی تماس‌های خود را با طرف‌های ذیربط جهت فراهم ساختن بستر مناسب برای برگزاری این کنفرانس ادامه می‌دهد.
پیش از این قرار بود که کنفراس ژنو2 در ماه ژوئیه برگزار شود و در آن همه طرف‌های درگیر به همراه کشورهای مختلف جهان جهت پایان دادن به درگیری‌های خونین سوریه حضور یابند.

گفتنی است اتحادیه عرب به دلیل مواضع ضد سوری خود و عبور از خطوط تعیین شده، جایگاه خود را از دست داده است و سران دمشق نیز ارزشی برای طرح ها وایده هایی که از این اتحادیه بیرون بیاید، قائل نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها