واکنش عالم بحرینی به قتل رهبر شیعیان مصر

واکنش عالم بحرینی به قتل رهبر شیعیان مصر
شنبه 8 تير 1392 - 07:24

رئیس شورای علمای بحرین قتل رهبر معنوی پیروان اهل بیت (ع) در مصر و 3 تن از یارانش را جنایتی ضد انسانی و برخلاف ارزشهای اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "آیت الله شیخ عیسی قاسم" در خطبه های نماز جمعه مسجد "امام صادق (ع) در شهر "الدراز" از همه مسلمانان خواست مقابل اینگونه فتنه انگیزی ها و عاملان آن و صاحبان تفکرات تکفیری و تروریستی که خون مسلمانان را مباح اعلام می کنند، بأیستند.
شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: افراد نادانی هستند که درک اشتباهی از اسلام و مذاهب آن دارند و برخی نیز از مسائل تفرقه آمیز در امت اسلامی استفاده کرده و به دنبال ضربه زدن و نابودی وحدت امت اسلامی هستند .. این افراد با روشن کردن آتش فتنه و مسائل طایفه‌ای در این جنایتها شریک هستند و شرایط را برای انفجاری ویرانگر آماده می کنند.
وی افزود: حمله به خانه ها و قتل 4 شهروند مصری از جمله "شیخ حسن شحاته" جنایتی وحشتناک است .. افراد نادان با این اقدام جاهلانه خود ارزشهای اسلامی و احکام شرعی را زیر پا گذاشتند .. جنایتی که وجدان انسان را به لرزه می اندازد و انسانیت را زیر پا می گذارد.
شیخ عیسی قاسم ادامه داد: آیا می توان پذیرفت که دولت و یا هر نهاد و طرف مسؤول در مصر به سادگی از کنار این جنایت بزرگ و آشوبگری عبور کند؟ این امر نه از نظر دین پذیرفتنی است و نه از نظر مسائل سیاسی عادلانه.

شیخ حسن شحاته هفته قبل به همراه 3 تن از یارانش در حمله خشونت آمیز افراد وابسته به جریانهای تکفیری کشته شد.

پربیننده ترین خبرها