واکنش فلسطینیان به سخنان وزیرافراطی صهیونیست

واکنش فلسطینیان به سخنان وزیرافراطی صهیونیست
شنبه 15 تير 1392 - 16:43

پیشنهاد "اوری ارئیل" وزیر اسکان رژیم صهیونیستی برای ویران کردن مسجد الاقصی و ساخت معبد ادعایی سلیمان به جای آن، با واکنش گسترده فلسطینی ها مواجه شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هر گاه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در گفت و گو با کشورهای غربی سعی می کند پشت نقاب "میانه روی" در قبال مساله فلسطین مخفی شود، اسرائیلی ها با اقدامات و گفتارهای خود، نقاب از چهره واقعی رژیم صهیونیستی بر می دارند.

به عنوان مثال، "نفتالی بنت"، رئیس حزب خانه یهودی، در اقدامی در همین زمینه، مخالفت خود را با ایجاد کشور فلسطینی اعلام کرد اما فراتر از او، "اوری ارئیل"، نفر دوم این حزب که وزیر اسکان اسرائیل است، در اظهاراتی تندتر، احداث معبد ادعایی حضرت سلیمان بر ویرانه های مسجد الاقصی را خواستار شد و گفت: معبدهایی که در شهرک های صهیونیست نشین احداث می شوند، از نظر او جای معبد اصلی را نمی گیرند. این وزیر، دیدگاه هایی دقیقا مغایر با نخست وزیر دارد و معتقد است در فاصله میان رود اردن تا دریای مدیترانه فقط برای یک کشور جا هست.

"جمال جمعه" عضو ستاد مردمی مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل و شهرک های صهیونیست نشین، شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نباید به این گونه سخنان، فقط به عنوان اظهاراتی نژادپرستانه نگریست، زیرا این اظهارات، یک حلقه از سلسله از این گونه تفکرات افراطی صهیونیستها است که هدف نهایی آن ویرانی مسجد الاقصی بوده و برای این رسیدن به این هدف، گروه های مختلفی نظیر شهرک نشینان صهیونیست، ارتش، سازمان اطلاعات، سازمان آثار باستانی و ... را به کار گرفته اند.

هیچ کس در فلسطین نمی تواند باور کند که سخنان بنت و ارئیل، تنها برای مصرف خبری داخلی بر زبان رانده شده است زیرا آن چه در عرصه میدانی اتفاق می افتد، جدیت سخنان تندروهای صهیونیست و دروغین بودن اظهارات مدعیان میانه روی این رژیم را ثابت می کند.

از آن گذشته، ساختار کابینه رژیم صهیونیستی به گونه ای است که نتانیاهو ناچار است امتیازات بی شماری به محافظه کاران اسرائیلی بدهد، بنابراین در این کابینه برای افکار افرادی نظیر تزیپی لیونی که مدعی جستجو به دنبال راه حلی سازشکارانه است، جایی وجود ندارد.

"عبدالمجید سویلم" استاد علوم سیاسی دانشگاه قدس در گفت و گو با العالم اظهار داشت: محافظه کاران تندرو اسرائیلی مخالف تشکیل دولت فلسطینی هستند.

سویلم افزود: گروهی از محافظه کاران اسرائیلی نمی خواهند تفکرات افراطی آنها فاش شود و آشکارا آن را به زبان بیاورند و ترجیح می دهند از عبارت موافقت اصولی با کشور فلسطین استفاده کنند تا به این شیوه جلوی تیره شدن روابط اسرائیل و آمریکا را بگیرند.

تل آویو سعی دارد توطئه هایی که در سر می پروراند را به صورت عملی به منصه اجرا بگذارد و در این میان، هنوز نهادهای رسمی فلسطینی، رژیم صهیونیستی را به خاطر این گونه اظهارات محکوم نکرده اند.
6-8:49
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها