مخالفت نخست وزیر انگلیس با تسلیح تروریست‌ها در سوریه

مخالفت نخست وزیر انگلیس با تسلیح تروریست‌ها در سوریه
دوشنبه 24 تير 1392 - 18:50

در پی هشدار فرماندهان ارتش انگلیس در خصوص پیامدهای خطرناک ارسال سلاح برای تروریست ها در سوریه، نخست وزیر این کشور با این اقدام مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  فرماندهان ارتش انگلیس پیش از این به "دیوید کامرون" نخست وزیر این کشور هشدار داده بودند که ارسال سلاح به سوریه برای تروریست های حاضر در این کشور می تواند تبعات منفی برای لندن به دنبال داشته باشد.

روزنامه "دیلی تلگراف" امروز با اعلام این خبر نوشت: به اعتقاد این فرماندهان، این سلاح ها در مرحله اول می تواند در اختیار گروه های تندرو قرار گیرد و در مراحل بعد از سوی این گروه ها علیه خود انگلیس به کار برود.

علاوه بر این موارد، فرماندهان ارتش انگلیس در موارد دیگری همچون برقراری منطقه پرواز ممنوع و همچنین مداخله نظامی در سوریه به کامرون هشدار داده و اعلام کرده اند که این اقدام می تواند انگلیس را درگیر یک جنگ بلند مدت کند.

مخالفت کامرون با تسلیح شورشیان در سوریه یک شکست برای "ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه این کشور به شمار می رود، زیرا وی به همراه "لوران فابیوس" همتای فرانسوی خود، تلاش زیادی را برای متقاعد کردن دیگر کشورهای اروپایی جهت لغو ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان انجام دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها