بر اساس اسناد و مدارک در اختیار مسکو

مخالفان سوری از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند

مخالفان سوری از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند
سه شنبه 25 تير 1392 - 15:03

مسكو (العالم)- تحلیلگر سیاسی روسیه گفت: روسیه اسناد مهمی دارد که ثابت می کند مخالفان سوری از سلاح شیمیایی استفده کرده اند.

"یوگنی سیدروف" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: آمریکا نمی خواهد صحت اسناد روسی را تایید کند چون می خواهد دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کند.
وی با اشاره به اعلام رسمی مسکو بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط مخالفان سوری خاطرنشان کرد: انتظار می رفت روسیه چنین موضعی اتخاذ کند زیرا پیش از این نیز بارها تاکید کرده بود که اسناد و مدارکی در اختیار دارد که دال بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط مخالفان سوری است و آن را  به سازمان ملل و دیگر کشورهای غربی نیز تحویل داده است .
سیدروف خاطرنشان کرد: برخی اخبار بیانگر این است که آمریکا صحت اسناد روسیه را تاکید نکرده و اعلام کرده که اطلاعات دیگری در اختیار دارد ، پر واضح است امریکا و روسیه بر سر طرفی که از سلاح شیمیایی استفاده کرده اختلاف نظر دارند.
وی افزود: آمریکا می گوید اطمینان دارد که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده در حالی که روسیه با توجه به اسنادی که در اختیار دارد، اصرار می کند که مخالفان مسلح دست به این اقدام زده اند.
تحلیلگر سیاسی روسیه اظهار داشت: ناظران معتقدند یک گروه بی طرف باید در این خصوص فعال شود که هیچ رابطه ای با دولت و مخالفان نداشته باشد تا با بررسی وقایع موجود نتیجه گیری کند و دلایل مطمئنی برای استفاده از این سلاح ها ارایه دهد.

گفته می شود که شورشیان مسلح در سوریه با استفاده از کمک های دریافتی از قطر، ترکیه و عربستان در منطقه خان العسل در حومه حلب از سلاح شیمیایی استفاده کرد.
 

پربیننده ترین خبرها