پیشبینی کارشناس مصری:

جنگ در سينا به درازا مي كشد

جنگ در سينا به درازا مي كشد
پنج‌شنبه 27 تير 1392 - 15:10

العالم، قاهره - یک کارشناس سیاسی مصری با تاکید بر کوتاهی دولت محمد مرسی در مقابله با گروه های تروریستی در شبه جزیره سینا، پیش بینی کرد جنگ ارتش با این گروه ها در سینا به درازا خواهد کشید.

«محمد السید احمد» به شبکه خبری العالم، گفت:  تشکیل دولت جدید مصر در کاهش اختلاف ها و درگیری ها موثر است؛ اما طرفداران محمد مرسی رئیس جمهوری معزول با هیچ دولت جدیدی موافقت نخواهند کرد.

«حازم الببلاوی» نخست وزیر نیز اعضای حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین و حزب سلفی نور را به پیوستن به دولت فراخواند، اما این دو حزب قبول نکردند.

کارشناس سیاسی مصر اکثر اعضای دولت کنونی مصر را شخصیت های مستقلی دانست و گفت: باید دید که آیا دولت جدید قادر به برقراری آشتی ملی است یا نه؟ خصوصا اینکه دولت جدید وزیری به نام وزیر عدالت و آشتی ملی دارد و نخست وزیر هم معاونی در زمینه آشتی ملی دارد.

السید احمد هدف از سفر مسئولان آمریکائی و اروپائی به مصر را تامین منافع این کشورها دانست و گفت:آمریکائی ها و اروپائی نگران به خطرافتادن منافع خود در مصر هستند به همین دلیل خواهان برقراری امنیت و آرامش شده و با مسئولان دولتی مصر و برخی اعضای اخوان المسلمین دیدار کرده اند.

وی با اشاره به افزایش حملات گروه های تروریستی در سینا، گفت: دولت اخوان المسلمین در مبارزه با این گروه ها کوتاهی کرده است؛ در عین حال ارتش با گروه های تروریستی قاطعانه برخورد خواهد کرد، اما جنگ با تروریسم به درازا خواهد کشید.

18-23:47


 

پربیننده ترین خبرها