گرامی داشت روز جهانی قدس در میدان التحریر مصر

گرامی داشت روز جهانی قدس در میدان التحریر مصر
جمعه 11 مرداد 1392 - 19:38

جریان های ملی و سیاسی مصری و فلسطینی و عرب همزمان با گرامی داشت روز جهانی قدس در سراسر جهان، با راهپیمایی از میدان عبدالمنعم ریاض در قاهره به سمت اتحادیه روزنامه نگاران، روز قدس راگرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این راهپیمایی جنبش فتح در قاهره، انجمن بهار عربی و ائتلاف سراسری انقلاب 25 ژانویه شرکت دارند.
"خالد کروم" رئیس شورای اداری نشریه آفاق مصر که برگزار کننده این تظاهرات است، روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: روز جهانی قدس، تلاشی برای تنظیم قطب نمای اعراب و مسلمانان به سمت فلسطین و دفاع از مقدسات مسلمانان در برابر هجمه های بی امان رژیم اشغالگر صهیونیست است.
وی همچنین با انتقاد از جریان سازی برخی رسانه های مصری بر ضد جنبش های آزادیبخش فلسطینی در داخل و خارج فلسطین و معرفی آن ها به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی مصر، بر پایبندی خود به رویکرد ملی و قومی عربی مبتنی بر آزادی تمام سرزمین فلسطین از رود تا دریا تاکید کرد.
کروم همچنین تاکید کرد که در چندین استان مصری از جمله الدلتا و جنوب الصعید تظاهراتی با حضور نیروهای سیاسی در حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در اراضی فلسطینی برگزار خواهد شد.
"ایمن عامر" هماهنگ کننده ائتلاف سراسری انقلاب 25 ژانویه و سخنگوی رسمی انجمن بهار عربی بر پایبندی مصر به حمایت از آرمان فلسطین تاکید کرد و گفت: تحولات داخلی مصر، این کشور را از حمایت از فلسطینی ها تا آزادی فلسطین و ایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف بازنخواهد داشت.
پایگاه خبری الیوم السابع از تظاهرات گسترده مردم مصر از مسجد عمر مکرم به سمت میدان التحریر و اتحادیه عرب به مناسبت روز جهانی قدس خبر داد و تاکید کرد که تظاهر کنندگان شعار دادند: "لا اله الا الله، صهیونیسم دشمن خداست" و "ای آمریکای ملعون ما از تو کمک نمی خواهیم."

 

26

پربیننده ترین خبرها